Publications

2016


Article

Dooly, M. & Sadler, R. (2016). Becoming little scientists: technologically-enhanced project-based language learning. Language Learning and technology, 20(1) 54-78. ISI Q1. JCR Impact Factor: 1,93.


2015


Article

Dooly, M. & Masats, D. (2015). A critical appraisal of foreign language research in CLIL, YLL and TELL in Spain (2003-2013). Language Teaching, 48(3) 1-30. ISI Q1. JCR Impact Factor: 1, 167.


Book chapter

Dooly, M. (2015). Networked classrooms and networked minds: Language teaching in a brave new world. In P. Seedhouse & C. Jenks (Eds.) International perspectives on the ELT classroom (pp. 84-109). Houndsmills, Basingstoke/New York: Palgrave MacMillan.


2014


Article

Nussbaum, L. (2014) Una didàctica sociolingüística de les llengües? Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 7 (3): 1-13.  Citefactor Index 8280.


Dissemination Articles

Dooly, M., Mont, M. & Masats, D. (2014). Becoming little scientists: A case study of technologically-enhanced project-based language learningAPAC Journal, 78: 34-40.

Nussbaum, L. (2014). Le parler plurilingue comme ressource d’apprentissage. Tréma, 42: 77-85.


Book chapter

Dooly, M. (2014). Learning to e-function in a brave new world:Language teachers’ roles in educating for the future. In A. Turula & B. Mikolajewska (Eds.) Insights into technology enhanced language pedagogy (pp. 9-24). Bern/Vienna: Peter Lang.


2013


Article

Sierra Infante, S. (2013). Mezclar para crear: Escritura de cuentos con la técnica del mashup. Textos de didáctica de la lengua y la literatura: 92-99. Factor d'impacte en Carhus+: C.


Book chapters

Dooly, M. (2013). Promoting competency-based language teaching through project-based language learning. En M.L. Pérez Cañado (ed.) Competency-based language teaching in higher education. (pp. 77-91). Dordrecht: Springer.

Nussbaum, L. (2013). Interrogations didactiques sur l’éducation plurilingue. In V. Bigot, A. Bretegnier et M. Vasseur (eds.) Vers le plurilinguisme ? 20 ans après. Paris. Albin Michel.

Sadler, R., i Dooly, M. (2013). Language learning in virtual environments: Research and practice. In M. Thomas, H. Reinders & M. Warschauer (Eds.) Contemporary Computer-Assisted Language Learning (pp. 159-182). Continuum: London & New York.


Article linked to the project

Corona, V., Nussbaum, L. i Unamuno, V. (2013). The emergence of new linguistic repertoires among Barcelona's youth of Latin American Origin. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 16(2), 182-194. ISI Q1. JCR Impact Factor: 0,966.


2012


Book chapters

Nussbaum, L. & Masats, D. (2012). Socialisation langagière en Catalogne: le mutilinguisme comme étayage de pratiques monolingües. En M. Dreyfus i J.M. Prieurs (dirs.) Hétérogénéite´et variation. Perspectives socolinguistiques, didactiques et anthropologiques (pp. 155-167). París: Michel Houdiard éditeur.

Masats, D. & Dooly, M. (2012). Una mirada, desde una perspectiva interactivista, hacia el proceso de construcción de tareas comunicativas. En Hechos y proyecciones del lenguaje (pp.100-126). San Juan de Pasto (Colombia): Universidad de Nariño.


Articles  linked to the project

Codó, E., Patiño-Santos, A., & Unamuno, V. (2012). Hacer sociolingüística con perspectiva etnográfica: Retos y dilemas.  Spanish in Context, 9(2), 167-190.  Inside Codó, E., Patiño-Santos, A., & Unamuno, V.(eds.) (2012). La sociolingüística con perspectiva etnográfica en el mundo hispano: Nuevos contextos, nuevas realidades, nuevas aproximaciones. Spanish in Context, 9(2) Special Issue. ISI Q2. JCR Impact Factor: 0,214

Corona, V., Nussbaum, L. & Unamuno, V. (2012). The emergence of new linguistic repertoires among Barcelona's youth of Latin American Origin. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Special Issue: Catalan in the 21st century, 16(2), 182-194.


2011


Book chapter

Nussbaum, Luci & Cots, Josep Maria (2011). Doing learning languages in a multilingual context: Pragmatic aspects of classroom discourse in Catalonia. In L. Payrató & J.M. Cots (eds.) The Pragmatics of Catalan. Londres: De Gruyter, 331-359.


Articles linked to the project

Unamuno, V. (2011). Entre iguales. Notas sobre la socialización lingüística del alumnado inmigrado a Barcelona. Sociolinguistic Studies, 5.2. 2011. ISI Q2. JCR Impact Factor: 0,89

Unamuno, V. (2011). Plurilingüismo e identidad entre jóvenes aborígenes chaqueños (Argentina). Interacçoes, 17, 11-35, 2011.

Prat Sabater, M. & Sierra Infante, S. (2011). Los neologismos en la sociedad de la información: análisis de su presencia y ausencia en las fuentes lexicográficas escolares. Revista Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 12(3), 141-163.


Book linked to the project 

Unamuno, V. (2011): Lenguas. Serie para la enseñanza en el modelo 1 a 1 (Programa conectar igualdad de introducción a la enseñanza a través de nuevas tecnologías de la comunicación y la información). Buenos Aires: Ministerio de Educación. 


PH.D. DISERTATION LINKED TO THE PROJECT

Víctor Corona (2012). Globalización, identidades y escuela: lo latino en Barcelona. Supervisors: Virgínia Unamuno & Joan Pujolar. Tutor: Luci Nussbaum.

 

Media & Publications in which PADS appears (listed as 'good practice')

Pim, C. (2013). Emerging technologies - emerging minds. Digital innovations within the primary sector. In G. Motteram (Ed.), Innovations in technology for English language teaching and learning (pp. 15-43). London: British Council. (PADS is highlighted as a case study in the chapter).


Televised Interview

Do you speak English? Noves tecnologies per millorar les competències lingüístiques. Televison report and interview with Melinda Dooly and Maria Mont in 'La Xarxa Tendències'. Extracts can be viewed on their blog.

Campus d'excel·lència internacional U A B