TítolExperiència docent en l’aplicació del mètode Lingua Latina per se illustrata, de Hans Ørberg
Publication TypeArticle de revista
Any de publicació2012
AutorsBlecua del Álamo, L, Noguerol Cañas, M
RevistaMethodos
Volum1
Paginació129-132
Número ISSN2013-682X
Paraules claudidàctica, didactics, latin, llatí, Num 1
URLhttp://ddd.uab.cat/pub/methodos/methodos_a2012n1/methodos_a2012n1p129.pdf
Full Text

L’article que presentem té com a objectiu explicar la nostra experiència en l’aplicació del mètode Lingua Latina per se illustrata, de Hans Ørberg, que fem servir als nostres instituts. Gràcies a ell, els alumnes perceben el llatí com una entitat viva que entenen i poden fer servir des del primer moment sense dependre del diccionari ni de les declinacions. A més, aconsegueix que els alumnes assimilin una quantitat considerable de vocabulari mitjançant textos contextualitzats i il·lustracions. En la nostra publicació exposarem els avantatges i inconvenients del Lingua Latina enfront del mètode tradicional i acabarem amb una síntesi dels resultats que hem obtingut seguint l’Ørberg seguida d’un recull d’impressions dels nostres alumnes respecte del mètode.