Títol | Experiència docent en l’aplicació del mètode Lingua Latina per se illustrata, de Hans Ørberg |
Publication Type | Article de revista |
Any de publicació | 2012 |
Autors | Blecua del Álamo, L, Noguerol Cañas, M |
Revista | Methodos |
Volum | 1 |
Paginació | 129-132 |
Número ISSN | 2013-682X |
Paraules clau | didàctica, didactics, latin, llatí, Num 1 |
URL | https://ddd.uab.cat/pub/methodos/methodos_a2012n1/methodos_a2012n1p129.pdf |
Full Text | L’article que presentem té com a objectiu explicar la nostra experiència en l’aplicació del mètode Lingua Latina per se illustrata, de Hans Ørberg, que fem servir als nostres instituts. Gràcies a ell, els alumnes perceben el llatí com una entitat viva que entenen i poden fer servir des del primer moment sense dependre del diccionari ni de les declinacions. A més, aconsegueix que els alumnes assimilin una quantitat considerable de vocabulari mitjançant textos contextualitzats i il·lustracions. En la nostra publicació exposarem els avantatges i inconvenients del Lingua Latina enfront del mètode tradicional i acabarem amb una síntesi dels resultats que hem obtingut seguint l’Ørberg seguida d’un recull d’impressions dels nostres alumnes respecte del mètode. |