El treball cooperatiu a l’aula de llatí

TítolEl treball cooperatiu a l’aula de llatí
Publication TypeArticle de revista
Any de publicació2012
AutorsDejuan Gonzalez, L
RevistaMethodos
Volum1
Paginació133-142
Número ISSN2013-682X
Paraules clauaprendizaje colaborativo, aprenentatge col·laboratiu, collaborative learning, competences, competencias, competències, didàctica, didactics, latin, llatí, Num 1
URLhttp://ddd.uab.cat/pub/methodos/methodos_a2012n1/methodos_a2012n1p133.pdf
Full Text

El treball cooperatiu és el grup de procediments amb què es treballen més competències bàsiques des de la competència comunicativa a la social i ciutadana, passant per la competència d’autonomia i la competència digital, entre d’altres. Les competències, especificades al currículum de la LOE, es poden adquirir amb les moltes i variades possibilitats que ens presenta l’aprenentatge cooperatiu: ja sigui amb tècniques molt senzilles, com el full giratori, o amb tècniques més complexes, com el trencaclosques. D’entre totes aquestes activitats, destaca la tutoria entre iguals, en què un alumne tutoritza l’aprenentatge d’un altre, per la implicació de l’alumnat en el seu aprenentatge i en el del company amb qui treballa.