Personal UAB

Com a personal de la UAB teniu accés a utilitzar qualsevol dels sistemes d’impressió, copia o escaneig, que s’ofereixen a la UAB,

  1. L'AUTOSERVEI (NOU SISTEMA!! Maig 2022)(1)
  2. El SERVEI ASSISTIT.  .

 

Glossari:

  • Tenant: És l’accés a l’entorn de l’uniFLOW Online, i qui ofereix el conjunt de funcionalitats del servei a tota l’organització. El tenant a la UAB s’anomena uab.eu.uniflowonline.com, i la seva adreça web és: https://uab.eu.uniflowonline.com.
  • uniFLOW Online: És una solució d’impressió segura, de còpia i d’escaneig, que permet administrar tot l’entorn al núvol. Ofereix control d’accés, impressió segura, còpia, escanejat segur de documents i seguiment de costos (historial de transaccions)...

 

1.       AUTOSERVEI(2): És el sistema més econòmic i està adreçat exclusivament a les persones vinculades a la UAB, PDI, PAS i estudiants. L’autoservei permet a l’usuari imprimir, copiar i escanejar(3), en blanc i negre o en color, en formats de DinA4 i DinA3.

Bàsicament es tracta que l’usuari pugui imprimir els seus documents, des de qualsevol dels seus dispositius, (ordinador, portàtil, tableta, mòbil, etc.) o des dels ordinadors de les aules d’informàtica o des dels de les biblioteques, i reculli els treballs en qualsevol dels equips distribuïts pel Campus.

La ubicació concreta dels equips la podeu trobar aquí.

 

Per poder fer us del servei, mitjançant les impressores d’autoservei distribuïdes pel Campus, cal seguir aquests passos:

  1. Activar el compte personal d’uniFLOW Online.
  2. Assignació d’un Centre de Cost
  3. Instal·lació de l’uniFLOW SmartClient (només usuaris de windows que estiguin gestionats per la UAB)

Seguiu Pas a Pas de com fer-ho aquí

  1. Activar el compte d’usuari d’uniFLOW Online.
    1. Cal fer un inici de sessió per activar el teu compte abans d’instal·lar els controladors d’impressora i l’uniFLOW SmartClient.
    2. Després d’activar el compte, podràs iniciar sessió cada vegada que vulguis per supervisar l’activitat pròpia, carregar treballs d’impressió via web o canviar el codi PIN.

 

  1. Assignació d’un Centre de Cost
    1. El personal docent (PD) i el personal d’administració i serveis (PAS) han de fer ús del servei a càrrec d’un Centre de Cost que se li ha d’assignar prèviament.
    2. Si ja éreu usuaris del servei abans de l’oct-21 és probable que ja tingueu un Centre de Cost assignat. Si no éreu usuaris, o si heu canviat de lloc de treball,  contacteu amb la vostra secretaria de departament o gestió econòmica perquè us assignin un Centre de Cost(4) correcte.
    3. L’alta de Centres de Cost dins de l’uniFLOW Online és realitza de manera automàtica i programada un cop al dia, en horari nocturn. Per tant, si teniu una assignació nova o un canvi d’assignació, l’accés al servei quedarà habilitat a partir de l’endemà de l’assignació.

 

 

  1. Instal·lació de l’uniFLOW SmartClient. (només per a usuaris de Windows gestionat per la UAB)
    • Un cop instal·lat l’uniFLOW SmartClient, els treballs enviats utilitzant l’uniFLOW Universal Driver queden en espera fins que l’usuari s’identifica en una de les impressores multifuncionals.
    • La instal·lació de l’uniFLOW SmartClient inclou l’uniFLOW Universal Driver que proporciona una interfície avançada però senzilla, independent del model concret d’impressora que feu servir.
    • L’uniFLOW Universal Driver també encripta i compacta els treballs enviats directament des de l’equip client a la impressora, reduint el tràfic de xarxa i reforçant la comunicació segura.
    • La instal·lació de l’uniFLOW SmartClient es realitza via Portal d’Empresa.
    • Caldrà verificar que l’uniFLOW SmartClient està executant-se i connectat.
    • imatge1_2.png
    • Caldrà verificar que s’ha instal·lat la impressora virtual Canon_UAB.
    • imatge2_2.png

 

(1) A partir del mes de maig de 2022 es posa en funcionament un nou sistema d’impressió segura, de còpia i d’escaneig, a la UAB, l’uniFLOW online.

(2) Treballarem amb el sistema ‘My print anywhere’, que vol dir que, en lloc d’imprimir en un equip específic, el personal imprimirà a una cua d’impressió segura i accedirà al seu document des de qualsevol equip amb independència de la seva ubicació.

(3) L’ús de l’escàner és gratuït.

(4)Actualment només es pot assignar un sol Centre de Cost per persona. Està previst que en una futura versió de l’uniFLOW Online es puguin assignar diversos Centres de Cost per persona.

 

IMPORTANT

El sistema manté els treballs en cua durant 24h. A partir d’aquest moment s’esborren i s’hauran de tornar a enviar a la cua d’impressió.

Per a resoldre incidències o avaries podeu trucar al 935 811 660 o escriure a ocivica@canon.es

 

Algunes de les novetats més destacables del nou sistema són:

 

Identificació mitjançant la targeta UAB

Possibilitat d’imprimir des d’un pendrive (només PDF).

Possibilitat d’enviar a imprimir des de qualsevol dispositiu.

•  Escanejar i desar a pendrive.

  Recollida de treballs a qualsevol de les màquines distribuïdes pel Campus.

 

2.       SERVEI ASSISTIT: És un servei que està a disposició de qualsevol persona, independentment de que estigui vinculada a la UAB o no. La ubicació i els horaris d’atenció els podeu trobar aquí.

Al Servei Assistit podràs fer:

Còpies/impressions blanc i negre i color en formats A3/A4.

 Còpies/impressions en diferents tipus de paper: des de 80grs-100grs. fins a cartolines de 120grs, 160grs.

• Impressió en gran format: color i blanc i negre

• Cartelleria per a congressos, exposicions, aparadors, etc.

• Digitalització de documents o projectes: A4/A3.

• Escàner blanc i negre i color gran format: plànols, pòsters, fotografies, fins a mida A0

• Enquadernació espiral/metàl·lica.

• Venda de material bàsic d’oficina.

Campus d'excel·lència internacional U A B