|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El teatre és sens dubte un dels llegats més influents que el món grecoromà ha deixat a la nostra civilització. Les tragèdies i les comèdies antigues continuen nodrint els nostres escenaris, sovint amb muntatges innovadors, alhora que segueixen inspirant dramaturgs actuals a crear noves adaptacions. Però, a més a més, en els darrers decennis hem vist florir companyies teatrals formades per joves estudiants que, guiats per un professorat dedicat, s'entreguen amb entusiasme a treure els clàssics fora de les aules i a representar-los davant un públic compost per joves estudiants com ells. Sens dubte es tracta d'un fenomen transcendent, que demostra l'eternitat dels clàssics i que mereix la nostra atenció. Així doncs, Paideia. Trobada de didàctica dels estudis clàssics dedica la seva tercera edició al tema Theatrum docens. Teatre grecollatí i didàctica del món clàssic Paideia. III trobada de didàctica dels estudis clàssics se celebrarà el dilluns 9 i el dimarts 10 de juliol de 2018, organitzada pel Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana i l'Equip Argó de Llengües i Cultura Clàssiques de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona. Totes les sessions tindran lloc a la Facultat de Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra. La primera edición de Paideia, al juliol de 2011, i la segona, al setembre de 2013, van esdevenir un espai de trobada entre els diversos nivells d'ensenyament dels estudis clàssics i les seves diverses perspectives. Les contribucions van aparèixer com a articles dins Methodos. Revista de didàctica dels estudis clàssics, publicació digital de la UAB. En el conjunt d’aquestes treballs trobem experiències adreçades a l’ESO, al Batxillerat, a graus universitaris i a màsters, així com propostes de llengua grega, llengua llatina, literatura, civilització i tradició clàssiques. Les sessions de la propera Trobada inclouran tant ponències d’especialistes convidats com comunicacions en format Barcamp. Les ponències se centraran la utilització didàctica del teatre grecollatí, complementades amb una taula rodona sobre la mateixa qüestió. Les sessions Barcamp acolliran les comunicacions lliurement aportades pel professorat de secundària o universitat que s'hagi inscrit a la trobada sobre experiències o propostes didàctiques relacionades amb qualsevol tema d’estudis clàssics. Les comunicacions tindran una duració de 15 minuts i aniran seguides d’un espai del mateix temps obert a la intervenció dels assistents. S’acceptaran comunicacions en formats audiovisuals, multimèdia i pòster. Les comunicacions podran ser presentades en qualsevol de les llengües de la trobada: català, castellà, anglès, francès, italià, llatí i grec antic. Programa
Sessions BARCAMP: Activitats docents, materials didàctics o pràctiques docents innovadores, presentades en una comunicació de 15 minuts, que anirà seguida d’un debat amb els assistents de la mateixa duració. Horaris de les sessions BARCAMP (en preparació) Els horaris de les sessions de Barcamp es respectaran estrictament. InscripcióQuota d’inscripció: 50€ per a professorat en actiu / 20€ per a estudiants (cal presentar un document acreditatiu). La trobada està oberta a l'assistència de tots els estudiants de la Facultat de Filosofia i Lletres, però és imprescindible inscriure-s'hi per tenir certificat de participació o per presentar-hi una comunicació. Formulari per presentar una proposta de comunicació. Data límit: 29 de juny de 2018 Matriculació online ja oberta. Activitat reconeguda com a curs de Formació del Professorat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (15 hores). Documents per als que presenten ponències i comunicacions:Acollida (PDF) (pròximament) Tant les ponències com les comunicacions seran publicades a la revista digital Methodos, si són enviades dins el termini donat, compleixen amb els normes d'edició i passen el procés d'avaluació. Contacte: classiquesiceuab@gmail.com
Trobareu nova informació en les actualitzacions d'aquesta mateixa pàgina. Comissió organitzadora:
Amb el suport de: Facultat de Filosofia i Lletres Institut de Ciències de l’Educació (ICE) Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana
|