Maryam Dehghanzadeh

Data d'inscripció de la tesi: 2020/01/14
Tesi europea: SI
Idioma de la tesi: Anglès
Resum: Pel que fa a la llei i el llenguatge jurídic, les persones sempre s’han enfrontat a reptes permanents mentre interactuen amb el domini legal. La seva desconeixement dels termes legals i les dificultats a les quals s’enfronten mentre llegeixen fins i tot un text legal senzill, de vegades condueixen a una demanda i a la pèrdua de diners o béns. Segons Tiersma (2000), el que fa que els textos legals siguin diferents d'altres textos especialitzats són la terminologia jurídica específica i el sistema jurídic propi de cada país, de manera que els termes jurídics es consideren elements específics de la cultura. L’estil d’escriptura en textos legals també és diferent de l’estil d’escriptura en altres camps de la ciència. Les frases són llargues i els termes de vegades són arcaics. Aquests problemes no es limiten a un país, una nació o una llengua. Per exemple, el "Moviment anglès pla", que va començar fa aproximadament cinc dècades i va penetrar més enllà dels països de parla anglesa a llocs com el Japó, als anys setanta, on es va decidir tornar a escriure documents legals, especialment els que utilitzen els consumidors, a una manera que podrien entendre no només els tècnics legals que els redacten, sinó els consumidors obligats pels seus termes. Val a dir que aquest moviment es va basar en la traducció intralingüe en què els canvis es produeixen dins del mateix idioma i, en aquest cas, s’utilitza com a mitjà per resoldre les dificultats dels textos legals per als experts no legals. Tenint en compte tots els problemes esmentats, els ciutadans no legals iranians també s’enfronten a textos legals quotidians com ara contractes de compra, queixes i condicions matrimonials que no entenen del tot. Per tant, la motivació d’aquesta dissertació, inspirada en la campanya anglesa plana, està investigant l’efecte de la traducció intralingüe en la comprensió d’experts no legals respecte als textos legals perses de cada dia.
Becari: NO
Tipus de Beca: -
Data d'admissió als estudis de doctorat: 2019/11/01

Línia o línies de recerca a què s'adscriu:

Línia prioritària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Traducció de textos especialitzats.
Línia secundària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: -
Línia prioritària de recerca de l'Àrea dels Estudis de l’Àsia Oriental: -
Línia secundària de recerca: -
Estades predoctorals de recerca: -
Publicacions: -
Mèrits de recerca (Publicacions, congressos, etc.):

Dehghanzadeh, M. "Deformation in the Translation of Novel / Analysis of William Faulkner‘ The Sound and Fury ’Based on Antonie Berman’s Deforming Tendencies", Actes de la primera conferència nacional sobre estudis de traducció, Kerman Institute of Higher Education, Kerman, Iran. (Presentació oral). (2015).

Dehghanzadeh, M. "Anàlisi de la traducció de literatura infantil Estudi de cas: el noi saucy", Actes de la primera conferència nacional sobre estudis de traducció, Institut Kerman d'Educació Superior, Kerman, Iran. (Presentació del pòster). (2015)