Shiguang Hong

Doctorands / Doctorandes
Doctorands
Títol de la tesi:

La traducción en China: mercado profesional y formación

Director/a: Dra. Anabel Galán-Mañas
Tesi en cotutela: -
Data d'inscripció de la tesi: 2020/02/12
Tesi europea: -
Idioma de la tesi: Castellà
Resum: Degut al ràpid desenvolupament de l'economia a nivell global i de la contínua intercomunicació comercial i cultural, la demanda de professionals de la traducció ha augmentat al món. El 2006, el Ministeri d'Educació de la Xina va determinar que les universitats haurien d'oferir formació en traducció i interpretació a nivell de grau, ja que fins a aquest moment no hi existia cap tipus de formació. Segons les dades publicades pel Ministeri d'Educació, fins a l'octubre de 2018, la xifra d'universitats que oferien el Grau en Traducció i Interpretació (GTI) va ser de 272. Això posa de manifest que al llarg d'aquesta última dècada, nombroses universitats han creat el grau.
Degut a que la creació d’aquest grau és tan recent a la Xina, hi ha pocs estudis sobre la situació al mercat professional de les persones graduades en traducció. Així, l'objectiu principal de la tesi és analitzar si el GTI dona resposta a les necessitats de mercat de la traducció.
Per assolir aquest objectiu, elaborarem un estudi sobre les empreses xineses que contracten serveis de traducció o que tenen professionals de la traducció a la plantilla, i un altre sobre les persones graduades en traducció i interpretació. A més, analitzem si els continguts d'aprenentatge i la metodologia d'ensenyament de les universitats xineses fomenten l'adquisició de les competències, generals i específiques, exigides pel mercat laboral.
Becari: SI
Tipus de Beca: Erasmus+ KA107 Projecte
Data d'admissió als estudis de doctorat: 2019/10/01

Línia o línies de recerca a què s'adscriu:

Línia prioritària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Aspectos profesionales y laborales de la traducción y la interpretación.
Línia secundària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Formación en Traducción e Interpretación
Línia prioritària de recerca de l'Àrea dels Estudis de l'Àsia Oriental: -
Línia secundària de recerca: -