Yi Wang

Doctorands / Doctorandes
IMG
Títol de la tesi: Propuesta para la didáctica de traducción chino-español a partir de errores de traducción de los estudiantes
Director/a: Dra. Olga Torres Hostench
Tesi en cotutela: -
Data d'inscripció de la tesi: 2020/02/12
Doctorat internacional: -
Idioma de la tesi: Castellà
Resum:

Avui dia, amb la intensificació dels intercanvis polítics, comercials i culturals entre la Xina i els països hispanoparlants, la necessitat de traductors qualificats és cada dia més gran i el nombre d'universitats que tenen l'especialitat d'espanyol s'ha multiplicat. Donada la complexitat de l'procés traductor i la competència traductora, així com la importància de l'ensenyament de l'espanyol a la Xina, val la pena investigar sobre els problemes i les dificultats que tenen els estudiants xinesos de l'especialitat d'espanyol L2 per poder millorar la didàctica en la traducció. A diferència dels traductors professionals, per als estudiants que tenen com a especialitat la Filologia espanyola, la traducció és una de les cinc habilitats que han de desenvolupar en la carrera universitària. Com es tracta d'una traducció inversa a una llengua estrangera que només porten tres anys estudiant, tindran molta dificultat en la producció escrita en la llengua meta. Els errors de la traducció són una mostra de les dificultats que troben els estudiants en el procés traductor. En la present tesi intentem identificar els errors en la traducció xinès-espanyol dels estudiants de llicenciatura de filologia espanyola a la Xina i plantejar propostes didàctiques per millorar la qualitat de la didàctica de traducció.

Becari: NO
Tipus de Beca: -
Data d'admissió als estudis de doctorat: 2019/09/30

Línia o línies de recerca a què s'adscriu:

Línia prioritària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Formació en traducció i interpretació
Línia secundària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Formació en traducció i interpretació
Línia prioritària de recerca de l'Àrea dels Estudis de l'Àsia Oriental: -
Línia secundària de recerca: -