Dzhamilia Nugmanova

Doctorands / Doctorandes
Doctorands
Títol de la tesi: Los problemas de adaptación de los estudiantes y sus soluciones en el proceso de la enseñanza universitaria y apoyo socio-psicológico en Rusia y España
Director/a: Dra. Inna Kozlova
Tesi en cotutela:
Data d'inscripció de la tesi: 2019/04/29
Tesi europea: Si
Idioma de la tesi: Castellà i rus
Resum:

En el context de l'augment dels estàndards i la qualitat de l'educació, l'entorn de mobilitat dels estudiants i els requisits universitaris canviants, cal estudiar el procés d'adaptació i ressaltar els problemes que experimenten els estudiants. En la majoria de les universitats és un problema poder mesurar de manera ràpida i fiable els nivells d'adaptació dels estudiants a les condicions de l'educació, cal tenir en compte tots els tipus del procés d'adaptació (fisiològic, socio-psicològic, sociocultural, lingüístic i acadèmic). Tots els tipus d'adaptació influeixen en l'èxit acadèmic, i la seva importància és encara més gran en el cas d'estudiants estrangers. L'objectiu principal d'aquesta investigació és diagnosticar i comparar els problemes d'adaptació a un entorn internacional i multicultural dels estudiants de les universitats a Rússia i Espanya. Els subjectes són els estudiants de grau i màster a Rússia i Espanya procedents de la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya), Kazan National Research Technological University (Rússia), Universitat Federal de Kazan (Rússia). L'adaptació és un fenomen complex i els problemes d'adaptació han de ser estudiats de manera integral amb una serie d’indicadors per a mesurar el nivell d'adaptació socio-psicològica, tot i tenint en compte els valors diferentes entre cultures i països i la valoració subjectiva del rendiment acadèmic. L’objectiu final és desenvolupar un sistema de diagnòstic universal del procés d'adaptació a escala internacional.

Becari: NO
Tipus de Beca: -
Data d'admissió als estudis de doctorat: 2018/10/30

Línia o línies de recerca a què s'adscriu:

Línia prioritària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Interculturalitat, ideologia i sociologia de la traducció i interpretació
Línia secundària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Cognició en traducció i interpretació
Línia prioritària de recerca de l'Àrea dels Estudis de l’Àsia Oriental: -
Línia secundària de recerca: -
Estades predoctorals de recerca: -
Publicacions:

Akhmetzyanova N. & Nugmanova D. (2014). Inconsistency of workshops effect on socio-psychological adaptation criteria. European Social Science Journal, 2 (41), Vol. 1, P.107-112.

Akhmetzyanova N. & Nugmanova D. (2015). Influence of Trainings on the Indicators of Sociopsychological Adaptation Asian Social Science; Vol. 10, No. 21; 2014 ISSN 1911-2017 E-ISSN 1911-2025, p.250 - 255. http://www.ccsenet.org/journal/index.php/ass/article/view/41804/22940

Nugmanova D. (2015). Activation of Personal and Subjective Self-Regulation Resources in the Context of Social-Psychological Training. Review of European Studies, Vol. 7, No. 5, 2015; Special Issue http://www.ccsenet.org/journal/index.php/res/issue/view/1297

Comunicacions a congressos: -