María Jiménez Andrés

Doctorands / Doctorandes
Doctorands
Títol de la tesi:

ICT for refugees and the use of pictograms to overcome the linguistic barrier

Director/a: Dra. Pilar Orero, Dra. Blanca Arias-Badia.
Tesi en cotutela: -
Data d'inscripció de la tesi: 2019/01/21
Tesi europea: -
Idioma de la tesi: Anglès
Resum: En 2016, l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) va cridar a l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per abordar les necessitats dels refugiats. Com a resultat, en els darrers anys, hi ha hagut un augment en el nombre d'eines de TIC destinades a les poblacions de refugiats i persones migrades. Les poblacions de refugiats són un grup heterogeni amb diverses necessitats, nivells d'alfabetització i capacitats lingüístiques, i cal adaptar aquest tipus d'eines per fer-les accessibles a tots els membres d'aquest col·lectiu.
L'objectiu d'aquesta tesi doctoral és la creació i incorporació d'un llenguatge no verbal a les eines de TIC, específicament aplicacions mòbils, per garantir una comunicació efectiva. Mitjançant l'ús de pictogrames, aquest llenguatge no verbal permetrà la comunicació amb usuaris no alfabetitzats i amb usuaris que parlen idiomes que no inclou l'aplicació.
Becari: SI
Tipus de Beca: EU-funded project: REBUILD
Data d'admissió als estudis de doctorat: 2018/11/30

Línia o línies de recerca a què s'adscriu:

Línia prioritària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Traducció audiovisual i accessibilitat als mitjans de comunicació
Línia secundària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Interculturalitat, ideologia i sociologia de la traducció i interpretació
Línia prioritària de recerca de l'Àrea dels Estudis de l'Àsia Oriental: -
Línia secundària de recerca: -
Estades predoctorals de recerca: -
Publicacions: Arias-Badia, B., Jimenez-Andres, M. (2019). Can accessible ICT tools foster migrant integration in European countries?. EuroScientist, [online]. Available at: https://www.euroscientist.com/can-accessible-ict-tools-foster-migrant-in... [Accessed 13 Jun. 2019].
Comunicacions a congressos:

Jimenez-Andres, M. The digital
Public Administrations. Fulfilling Indigenous Peoples' and Minority Rights to
Culture and Language 2018, School of Advanced Study, University of London, 11th October 2018.

Jimenez-Andres, M. The digital companion: accessibility, communication and information hub for migrants, local population and Public Administrations. Digital Diasporas: Interdisciplinary Perspectives
International Conference, School of Advanced Study, University of London, 6- 7th June 2019.

Jiménez-Andrés, María. Does culture influence ICT-use? A study with refugee communities in southern Europe. International Association for Languages and Intercultural Communication, Universitat de Valencia, Valencia, 20-22 November.