Abeya Aldabbagh

Doctorands / Doctorandes
IMG
Títol de la tesi: A Pilot Experimental Study on the Effectiveness of a Sub-Skills Approach in the Teaching of Simultaneous Interpreting
Director/a: Dra. Anna Gil-Bardají, Dra. Marta Arumí Ribas.
Data d'inscripció de la tesi: 2018/02/26
Tesi europea: SI
Idioma de la tesi: Anglès
Resum:

En un intent d'investigar l'efectivitat d'un enfocament de formació de sub-habilitats en l'ensenyament de la interpretació, em proposo dur a terme un experiment experimental experimental a la Universitat de Princesa Nourah (PNU) a Riad, Aràbia Saudita. A través d'aquest enfocament, les habilitats particulars d'interpretació estan orientades a cada sessió de formació, és a dir, la conversió de números, l'atenció dividida i la simplificació. Per tant, el procés d'ensenyament de la interpretació es descompon en fases diferents més petites, centrades en habilitats particulars cada vegada, a diferència de l'enfocament holístic habitual en el qual totes les habilitats es dirigeixen i s'avaluen junts.
L'estudi es durà a terme amb dos grups; 24 alumnes cada grup: el grup experimental on es prova l'enfocament proposat i el grup de control on s'aplica l'enfocament habitual. Abans de començar, tots els estudiants rebran una prova prèvia d'interpretació, i un cop completat el programa, els estudiants rebran una prova posterior per avaluar el seu progrés. Finalment, per tal de formular una conclusió sobre si l'enfocament de capacitació de sub-habilitats és més o menys eficaç que (o igual) l'enfocament holístic, es mesurarà la progressió de l'habilitat dels estudiants i es compararan els resultats progressius dels dos grups.

Becari: SI
Tipus de Beca: Saudi Ministry of Education
Data d'admissió als estudis de doctorat: 2017/09/15

Línia o línies de recerca a què s'adscriu:

Línia prioritària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Interpretació
Línia secundària de recerca de l'Àrea de Traducció i Interpretació: Formació en traducció i interpretació
Línia prioritària de recerca de l'Àrea dels Estudis de l’Àsia Oriental: -
Línia secundària de recerca: -
Estades predoctorals de recerca:

Publicacions: -
Comunicacions a congressos: