Articles, documents

Blanch, S., Comes, P., Edo, M., Estrada, J., Gimeno, X., Moron, M., París, G., & Peire, T. (2016). Qüestionari d’avaluació del desenvolupament de les competències personals i prosocials. Bellaterra: Dipòsit digital de documents de la UAB. http://ddd.uab.cat/record/145653

Blanch, S., Edo, M., & Comes, P. (2013). Aprendizaje Servicio (ApS) en el practicum IV del grado de Educación Infantil. Un enfoque educativo que fomenta la implicación social del alumnado y completa su capacitación profesional. En Muñoz Carril, P.C., Raposo- Rivas, M., González Sanmamed, M., Martínez-Figueira, M.E., Zabalza-Cerdeiriña, M., & Pérez-Abellás, A. (eds). Un Practicum para la formación integral de los estudiantes. (pp. 503-516). Santiago de Compostela: Andavira. 

Edo, M., & Blanch, S. (2016). El patio de los deseos. Un proyecto de aprendizaje y servicio. En: J. Gairín e I. Vizcaíno. Manual de Educación Infantil. Orientaciones y Recursos (0-6 años). (pp.1-11). Barcelona: Wolters Kluwer. En línea mediante suscripción en la plataforma digital ebiblox.

Escofet. A. & Fuertes, M.T (2018). Construint vincles entre universitat i societat: 20 experiències d’aprenentatge servei a les universitat catalanes. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona. Recuperat de http://diposit.ub.edu/dspace/handle/2445/129644

García-Romero, D. (2018). L'ApS en contextos d'exclusió social a Barcelona. Shere Rom-5D. En Escofet, A. & Fuertes, M.T. (coords.): Construint vinvles entre universitat i societat. 20 experiències d'aprenentatge servei a les universitats catalanes. Barcelona: Universitat de Barcelona.

García-Romero, D. & Lalueza, J.L. (2019). Procesos de aprendizaje en ApS universitario: una revisión teórica. Educación XX1  https://doi.org/10.5944/educxx1.22716

García-Romero, D., Martínez-Lozano, Virginia, & Lalueza, J.L. (2018). Los diarios de campo en la evaluación del Aprendizaje-Servicio. En M. Ruiz-Corbella & J. García-Gutiérrez (Eds.), Aprendizaje-Servicio. Los retos de la evaluación (pp. 153-168). Madrid: Narcea.

García-Romero, D., Sánchez-Busqués, S., & Lalueza, J.L. (2018). Exploring the value of Service Learning: students’ assessments of personal, procedural and content learning.  Estudios sobre Educación, 35, 557-577 https://doi.org/10.15581/004.35.557-577

GREM. Grup de Recerca en Educació Moral. (2014). Rúbrica per a l'autoavaluació i la millora dels projectes d'ApS. Barcelona: Fundació jaume Bofill. http://www.aprenentatgeservei.cat/intra/aps/documents/aps_autoevaluacio_cat_IMP_A5.pdf

Lalueza, J.L. & Macías-Gómez-Estern, B. (2020): Border crossing. A service-learning approach based on transformative learning and cultural-historical psychology (Cruzando la frontera. Una aproximación al aprendizaje Servicio desde elaprendizaje transformativo y la psicología histórico-cultural), Culture and Education, 32(3), 556-582 https://doi.org/10.1080/11356405.2020.1792755  

Lalueza, J.L., Sánchez-Busqués, S., & García-Romero, D. (2019). Following the trail of the 5th Dimension: University-community partnership to design educational environments. Mind, Culture & Activity https://doi.org/10.1080/10749039.2019.1611859

Lalueza, J.L., Sánchez-Busqués, S., & Padrós, M. (2016). Creando vínculos entre Universidad y Comunidad: el proyecto Shere Rom, una experiencia de aprendizaje servicio en la Faciltad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. RIDAS. Rebista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, nº2, pp. 33-69. 

París, G., Blanch, S., Comes, P., Edo, M., Estrada, J., Gimeno, X, Moron, M., & ​ Peire, T. (2017). Rúbrica d’autoavaluació de competències i habilitats personals i prosocials. Bellaterra: Dipòsit digital de documents de la UAB. Recuperat de http://ddd.uab.cat/pub/recdoc/2017/169417/RUBRICA_publicar_DDD.pdf

Sánchez-Busqués, S., García Romero, D., Lalueza, J.L., Padrós, M., Macías-GómezEster, B., Marco-Macarro, M.J., & Martínez-Lozano, V. (2018). Proyecto de aprendizaje-servicio para la docencia, intervención e investigación en contestos de exclusión social. Revista Española de Desarrollo y Cooperación, nº42, pp. 85-44.

 

 

Campus d'excel·lència internacional U A B