A continuació es presenten els Treballs de Final de Grau que es desenvolupen aquest curs 2021-2022 a la Universitat Autònoma de Barcelona:
TFG amb ApS a la UAB
Facultat de Bioiències
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Biologia Ambiental | Catàleg de fauna vertebrada i invertebrada dels Parcs del Garraf, Olèrdola i Foix | Anna Soler Membrives | Parc del Garraf, Olèrda i Foix (Diputació de Barcelona) |
Les estructures d'emmagatzematge d'aigua i el seu impacte en la fauna salvatge als Parcs del Foix i Garraf | |||
Desmentir mites dels microplastics | Gremi de Peixeters de Barcelona | ||
Creació d'uns materials comunicatius actualitzats pel riu Ripoll pel seu tram pel municipi de Sabadell | Associació per la Defensa i l'Estudi de la Natura (ADENC) | ||
El "mud-puddling" a les papallones” | Yolanda Melero | Museu de Ciències de Granollers | |
Biologia | Conscienciació de les ITS | Cristina Pereira Santos | Institut Torrent dels Alous |
Facultat de Ciències
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Ciències Ambientals | Avaluació energètica de la Biblioteca d'Humanitats del Campus UAB |
Daniel Campos Moreno i
Jordi García Orellana |
Unitat d'Arquitectura i Logística UAB |
Geologia | Investigar els impactes de la mineria de plata | Isaac Corral | Medicus Mundi Mediterrània |
Geologia | L'aprofitament d'aigua dels conreus de Sant Geroni de la Murtra | Mario Zarroca | Conreu Sereny SCCL |
Facultat de Ciències de l'Educació
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Educació Primària (menció en Educació Física) | Creences i estereotips que provoquen actituds sexistes en el món del futbol | Judith López | Futbol Caserna |
Millorar la formació de les persones formadores | Carla Quesada | ||
Educació Primària | Projecte Superfilharmònics | Albert Casals | Escola Municipal de Música de Berga i Escola Santa Eulàlia |
Organització i dinamització dels espais de lectura a l’Escola l'Univers | Anna Juan Cantavella | Escola l'Univers | |
Educació Infantil | Col·laborant amb l’escola per la millora de l’educació musical | Cristina González Martín | |
Disseny col.laboratiu d'un programa de parentalitat positiva | Sílvia Blanch Gelabert | Fundació Privada Pere Closa | |
Educar entorn els processos migratoris: combatre el racisme a les aules i altres espais | Marta Pons Villanueva | Fronteres Invisibles | |
Projecte educatiu per edat de 3-5 anys en un centre obert | Ana M. Forestello | Fundació Roser de Maig | |
Educació Social | |||
Pedagogia | Acompanyament al projecte de Servei de Colònies per garantir una qualitat pedagògica | Carla Quesada | Fundació Roser de Maig |
Elaboració d'una eina d'avaluació de PEC | Antoni Navío | Institut Bitàcola | |
L’ús del joc com a recurs pedagògic en centres oberts infantils amb població en situació de desavantatge social | Angelina Sánchez Martí | Casal dels Infants del Raval | |
Educació Social/ Pedagogia | Creació de recursos, eines i xarxes de comunicació per millorar la implicació familiar al centre |
Patricia
Olmos |
Fundació Roser de Maig |
Educació Infantil/Educació Primària/ Educació Social/ Pedagogia | Fomentar els ODS a través del joc amb infants i adolescents |
Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Sociologia | Emergència alimentària i respostes socials | Jose Luis Espluga Trenc | El Pa Sencer |
Envellir. Testimonis de vida a una llar compartida. | Anna Tarres Vallespi | Llars Compartides |
Facultat de Dret
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Dret | Estudi sobre la GPP (Compra pública verda) de l’Ajuntament de Barcelona. | Joaquín Rodríguez | Ajuntament de Barcelona. |
Estudi sobre el compliment de Drets laborals fonamentals en la cadena de contractació
internacional de l’Ajuntament de Barcelona. |
Ricardo Esteban |
Facultat d'Economia i Empresa
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Administració i Direcció d'Empreses | Análisis de la actividad Centro Cultural Independiente. Viabilidad económica y perspectivas de inserción socio laboral. | Claudia Sanguinetti | Associació Enriquezarte |
Economia i Empresa | La dimensió del comerç just i la Economia Social i solidaria a Barcelona | Claudio Cattaneo | Coordinadora pel Comerç Just i les Finances Ètiques |
El comerç just a la UAB | Marc Puigmulé | ||
Empresa i tecnologia | Avaluar i implementar millores per agilitzar els processos de gestió interna de l'entitat | Laura Pellicer | Associació Esquitx |
Escola d'Enginyeria
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Enginyeria informàtica | Desenvolupament d'una app per a l'atenció de persones vulnerables. | Yolanda Benítez Fernàndez | Centre de Promoció Social "Francesc Palau" |
Enginyeria de Sistemes/Electrònica de Telecomunicació i Enginyeria Informàtica | La creació d'una plataforma de e-learning | Xavier Roca Marva | AUXILIA |
Facultat de Medicina
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Infermeria | Por i estrés del pacient pediàtric amb autisme: coneixements i pràctiques de les infermeres al servei d'urgències. | Antonia Arreciado | Hospital Vall d'Hebron |
Maneig infermer en l’administració de sedació i analgesia a la UCI. Nivell de coneixement de les infermeres i la sobremedicació. | |||
Identificar quines intervencions han utilitzat les infermers per tractar els aspectes emocionals als pacients COVID. | M. Isabel Fernández Cano | ||
Atenció emocional dels pacients hospitalitzats: Corresponsabilitat en les cures infermera-voluntari en els centres hospitalaris | Federació Catalana de Voluntariat Social |
Facultat de Psicologia
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Psicologia | Intervenció divulgativa sobre adolescents i joves amb trastorn de conducta: Psicobiologia | ROSER NADAL ALEMANY | Associació AFATRAC (Afectats per Trastorns de Conducta, TC) |
Abordatge interdisciplinar basat en la Metodologia de l'Aprenentatge Servei [ApS] destinat a adolescents i joves amb trastorn de conducta: Intervenció psicoeducativa i familiar des de la mirada sistèmica | Remedios Rubio Garcia | ||
Desenvolupament d'habilitats parentals a través de la dinamització de grups amb famílies gitanes | José Luis Lalueza Sazatornil | Fundació Pere Closa | |
Educació intercultural, fons comunitaris de coneixement i construcció de la identitat | institut-escola El Til·ler | ||
Mapeig dels serveis de salut mental infanto juvenil del Vallès Oriental Central i Baix Montseny | Teresa Gutiérrez Rosado | Taula de Salut Mental del Vallès Oriental (TSMA) | |
Programa de detecció i intervenció breu de les addiccions comportamentals | Agència de Salut Pública Catalana | ||
Guia per a l’abordatge de la salut sexual i reproductiva de les dones a la xarxa d’atenció a les drogodependències | Agència de Salut Pública Catalana | ||
Intervenció per la millora de la qualitat de vida en pacients amb incontinència anal. | Ana Barajas Vélez | entitat ASIA | |
Programa per afavorir l’autoestima a través de l’acompanyament emocional entre iguals al cicle mitjà d’educació primària | SILVIA EDO IZQUIERDO | Escola Cau de la Guineu, Corbera de Llobregat. | |
Programa d'apadrinament com a eina de detecció i gestió dels problemes emocionals dels infants a l'escola | |||
Implementació del projecte "El teu benestar, la teva felicitat" a la Associació Afatrac | Albert Bonillo Martín | Associació Afatrac. | |
Projecte de visibilització de la incontinència a les escoles | Gemma Guillazo Blanch | entitat ASIA | |
Logopèdia |
L'estancament en l'aprenentatge de la lectoescriptura en joves i adults emigrants que s’alfabetitzen en una L2 | Alondra Camus Torres | Escola Comunitària de Formació Permanent La Troca |
Causes logopèdiques dels problemes en l'aprenentatge de llengües segones en població migrant | Andreu Sauca Balart | ||
Intervenció en infants amb pluridiscapacitat de 0-6 anys. | Paula Resina Curado | Fundació NEXE |
Facultat de Traducció i interpretació
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Traducció i interpretació | Creació de material adaptat per a persones en situació de discapacitat visual [...] que faciliti el seu aprenentatge de la llengua catalana com a part del seu itinerari d'inserció sociolaboral | Maria Fradera Barceló | Associació Discapacitat Visual Catalunya: B1+B2+B3 |
Mediació intercultural i classes de castellà com a llengua estrangera de nivell inicial A1 | Olga Torres Hostench |
Plataforma d'Entitats de Roquetes (Centre Ton i Guida) |
|
Mediació intercultural i classes de castellà com a llengua estrangera de nivell intermedi B1 per a dones de contextos culturals diversos | |||
Mediació intercultural i classes de castellà com a llengua estrangera de nivell inicial A1 per a dones i homes adults de contextos culturals diversos |
Facultat de Veterinària
Grau | Títol del treball | Tutor/a | Entitat |
Veterinària | Millora de l’impacte de la captivitat en psitàcids |
Oriol Talló
Pol Llonch |
Emplumados |
Millora del benestar animal a la granja de l'equipament educatiu de Call Con | Pol Llonch | Parc Natural de la Serra de Collserola | |
Ciència i Tecnologia dels Aliments | Millorar els productes vegans i vegetarians aptes per a celíacs | Jordi Saldo | Associació Celíacs de Catalunya |
Millorar la textura del pa sense gluten mantenint un perfil nutricional saludable |
Marta Capellas Núria Aguilar |
||
Fer sostenible el model d'espigolament | Elena Albanell | Fundació Espigoladors | |
De la granja a la taula: Per què són segurs els aliments que mengem? | Carolina Ripollès | IES Bernat el Ferrer, Molins de Rei | |
El perill del consum de begudes energètiques en adolescents |
Eva Castells
Eva Castells
Eva Castells |
IES Frederic Mompou, St Vicenç dels Horts | |
Disseny d'una campanya gràfica per reduir l'ús de carmanyoles de plàstic a la UAB | Oficina de medi ambient UAB | ||
Contaminants ambientals als aliments | IES Ribot i Serra, Sabadell |
||
Dieta mediterrània per a joves |
Anna Bassols | ||
Disseny d'un hort urbà com a element de cohesió social | Josefina Plaixats | Fundació Salut Alta |