Arqueologia a la Universidad de Managua

ARQUEOLOGIA A LA UNIVERSIDAD NACIONAL AUTÓNOMA DE MANAGUA A NICARAGUA.

managua3.fw_.png

L’any 1997 el Departament d’Antropologia Social i Prehistòria, a traves de dos estudiants de la UAB (Ermengol Gassiot i Beatriz Palomar) cooperants a Nicaragua rebé la invitació del Departament d’Història de la Universitat Autònoma de Nicaragua a Managua per organitzar estudis d’Arqueologia en aquella Universitat.

La invitació és acceptada i es posà en marxa el projecte que va rebre un fort recolzament no només per part de la UAB, sinó que moltes altres institucions de l’Estat espanyol i professionals de altres països americans que varen acceptar la nostra invitació per col·laborar-hi també.

D’aquesta iniciativa, coordinada pels esmentats antic alumnes de la UAB, sorgiria un laboratori d’Arqueologia en la UNAM i uns projectes de llarga durada de cooperació en recerca arqueològica.

Adjuntem alguns documents relacionats en les pàgines vinculades.

managua2.fw_.png

El CADI: Laboratori d’Arqueologia de la UANM

managua.fw_.png

El Apante: excavació de pràctiques de la UANM