Healthy Habits

En la societat actual, cal considerar l’impacte que té l'ús de les TACs i els medis socials en l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües. Existeix actualment un increment en l’influencia de les tecnologies, que molt sovint en es produeix en entorns multilingües i això ha de ser un factor a l'educació de les llengües. El projecte esbossat aquí (que forma part de projecte de recerca PADS) té com a objectiu investigar les pràctiques comunicatives dels alumnes durant el desenvolupament d'un projecte pedagògic global –en aquest cas, en un context que inclou l'ús de mons virtuals i telecol·laboració. Es tracta de comprendre les complexes capes que conformen la competència comunicativa en aquests entorns. La recerca examina la naturalesa multimodal de comunicació i el desenvolupament de múltiples competències que són emprades en situacions comunicatives interdisciplinàries i interculturals.

El projecte titulat "Healthy Habits", va ser dissenyat des de la perspectiva que l’ús i el coneixement de les llengües són part integrant del mateix procés. L'aprenentatge pot ser entès com la transformació de informació cap a coneixements concrets, a través de les accions socials que tenen lloc amb l’ús de la llengua. El projecte Healthy Habits té com a objectius la construcció del coneixement dels hàbits a través de l'ús de diferents tecnologies (recerca d'informació, recopilació d'informació, processament d'informació, transmissió d'informació, transformant la informació i l'aplicació de la informació).

El projecte combina estratègies d'ensenyament dins de l’aula (joc de rols, ús dialògic de recursos comuns, com ara dibuixos, cartells, guies de treball) amb recursos tecnològics (machinima creada en un món virtual, videoconferència) per animar als estudiants a "actuar" com a científics per tal que puguin explorar, de manera transversal, les causes i els efectes d’accions relacionades amb els diferents hàbits. L'ús de mitjans de comunicació social permet a l’alumnat de participar en l'aprenentatge col·laboratiu amb companys internacionals, fent servir 3 casos: Gameboy Gary, Hungry Helga i Smelly Susan (avatars creats especialment per al projecte). La planificació, disseny i creació de materials, i implementació es va realitzar en tàndem entre els membres de l'equip de recerca GREIP de la Universitat Autònoma de Barcelona, un professor a la Universitat d'Illinois a Urbana Champaign (EUA), els mestres de l'escola CEIP Sant Jordi (Mollet del Vallès, Catalunya, Espanya) i professors de la Praxis Volkschule (Viena, Àustria).

Campus d'excel·lència internacional U A B