Eventos

The Orbits project will be presented in the 4th European Conference on Social Networks (EUSN 2019), Zurich, Switzerland, 9-12 September 2019.

International workshop "How Qualitative Social Network Analysis Can Offer New Opportunities in Migration Research", University of Neuchatel, Switzerland, 7-8 March 2019, organized by Dr. Janine Dahinden (University of Neuchatel) and Dr. Louise Ryan (University of Sheffield). Paper presentation "Local and Transnational Embedding Processes of Migrants: A Spatiotemporal Network Perspective", Miranda Lubbers.

International Conference, Mobilities and Transnationalism in the 21st Century, Reykjavik, Iceland, April 29-30, 2019. Paper presentationSocial Networks and Transnational Social Fields: Taking Stock and Moving Forward, José Luis Molina (UAB), Miranda J. Lubbers (UAB) & Ashton Verdery (PennState College of the Liberal Arts).

14th Congress of the International Society for Ethnology and Folklore (SIEF2019), Santiago de Compostela, Spain, 14-17 April 2019. Organized session Mig03 - Transnationalism, (im)mobilities and informal practices in Europe, and beyond. Convenors: Ignacio Fradejas-García (Autonomous University of Barcelona) & Abel Polese (Dublin City University (School of Law & Government).

Workshop "Introducción al Análisis Comparativo Cualitativo - QCA", Luis Martínez-Chàfer, AERT - Universitat Jaume I. Sala de Juntes, Facultat de Lletres, UAB, 22-02-2019, 16:00-18:00.

Especial Adevarul (25/12/2018) sobre ORBITS.

Enclavele etnice și demografice dezvoltate de români în Spania, analizate în proiectul ORBITS, realizat de Universitatea Autonomă din Barcelona în parteneriat cu Universitatea din București (18/12/2018).

Séminaire de l’axe Mondialisations / SRM, LISST, Université Toulouse - Jean Jaurès, 30-11-2018. Paper presentation "Flux et im/mobilités dans les champs transnationaux entre la Roumanie et l'Espagne", Renáta Hosnedlová.

Centenario de Rumanía. 24 de Noviembre de 2018. Actos de celebración en Roquetas de Mar organizados por la Asociación rumana de Roquetas de Mar (Diario de Almería). Presentación del proyecto Orbits a las autoridades locales, el consul de Rumanía y los representates de Bistrita.

Sesión de seguimiento: "ORBITS. 300 cuestionarios realizados en Castelló y Dâmbovița (Rumanía)". Angelina Kussy, Miranda Lubbers y José Luis Molina, 2 de noviembre, 2018, 12:00 – 13:30. Sala de Juntes de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, Universitat Jaume I. Organiza: Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting - AERT

Follow -up ORBITS

Entrevista en Bucarest a José Luis Molina: Spania, pământ românesc. Despre migrație, cu un cercetător al rețelelor sociale, de Andra Matzal. Scena9. (19-10-2018).

Whole, personal or egocentric networks?, José Luis Molina, Presentation at the University of Bucharest, ICONIC project. video. 17/09/2018.

Marian-Gabriel Hancean, José Luis Molina, and Miranda Lubbers, Living in a Liquid Society, Living in Transnational Social Fields, September-15, 2018. 5th International Conference of the Romanian Sociologists Society, 14th  – 15th  September 2018, Timisoara.

Keynote by José Luis Molina at the 5th International Conference of the Romanian Sociological Society, Timisoara. "Whole, egocentric or personal? What do we know about personal networks and why it matters".

Entrevista a Gabriel Hancean en DC NEWS (00:22:20).

ORBITS International meeting, Wednesday June-27, Utrecht.

Nota de prensa del artículo sobre el Distrito Industrial de Castelló de la Plana y la emigración rumana. UAB-UJI.

1. (2018) El Periódico Mediterráneo "Un estudio concluye que el azulejo es clave para integrar a los rumanos
  2. (2018) La Vanguardia "Los distritos industriales, claves para integración inmigrantes, según estudio"
  3. (2018) El Periódico "Los distritos industriales, claves para integración inmigrantes, según estudio"
  4. (2018) Periodista Digital "Descubren que los distritos industriales favorecen la integración de los emigrantes en el nuevo destino"
  5. (2018) Levante EMV "Un estudio revela la influencia de la industria cerámica en el asentamiento de los rumanos"

Visita de la alcaldesa de Castelló  (Amparo Marco) a Târgoviște. 16/04/2018.

Entrevista a Gabriel Hâncean, programa Apel Matinal de Radio Romania Actualitati, 29/01/2018, con una audiencia de 2 millones!

Entrevista a Gabriel Hâncean, Libertatea Video/Întoarcerea în țară e ultima opțiune a românilor din Diaspora. ”Pleacă din Spania, dar se duc în Nord”, 19/01/2018, de Ionuţ Iordăchescu.

Participación en el Acto commemorativo del Día Nacional de Rumanía conjuntament con Acció Cultural del País Valencià. Charla de Adriana Suiu, Castelló 2/12/2017.

Artículo de prensa sobre el proyecto ORBITS: What does home now mean for the Romanian diaspora? by Diana Mesesan, Romania-Insider.com (29/11/2017). Entrevista con Gabriel Hâncean.

Entrada de blog en E-voluntas (28/11/2017). Políticas sociales e intercambios de apoyo en el campo transnacional. Isidro Maya-Jariego.

Fieldwork meeting. November 2-3/2017. Castellón & UAB.

Participación en las Actes d'agermanament de Castelló i Targoviste. October-7, 2017. Castelló.

RDS Link-tracing workshop. June-19, 2017. UAB.

Kick-off Meeting. October 10-11/2016.  UAB.

egolab-GRAFO