Presentació del número 2 de Methodos: homenatge a Eduard Valentí i Fiol

Paraules clauEduard Valentí, Num 2, universitat
Refereed DesignationDoes Not Apply
Full Text

El segon número de Methodos és un número extraordinari dedicat a la memòria del cèlebre llatinista i humanista Eduard Valentí i Fiol. S'hi recullen les contribucions que li van ser dedicades en l'acte d'homenatge celebrat a la UAB el passat 11 de febrer del 2015 per part de professors de diverses branques de les humanitats. Eduard Valentí i Fiol (Pals, 1910-Barcelona, 1971), va ser un dels primers professors de Llatí de la Universitat Autònoma de Barcelona, fundada el 1968. Abans havia estat professor de la primera Universitat Autònoma de Barcelona (1934-1939), catedràtic de Llatí d'Institut durant més de trenta anys i membre de l'Institut d'Estudis Catalans. Va traduir Ciceró (Fundació Bernat Metge, Bosch), Lucreci (Alma Mater), entre altres autors, i va fer recerca sobre literatura catalana moderna. Però, de totes les seves activitats, la que li va donar més celebritat va ser sens dubte la publicació de nombrosos llibres destinats a la didàctica del llatí, amb els quals van aprendre moltes generacions i que van culminar en la Sintaxis latina, encara utilitzada avui. Aquest número de Methodos se suma, doncs, a l'homenatge a un dels més grans noms de l'ensenyanent del llatí en el nostre país difonent les visions que donen d'ell alguns dels qui el van conèixer o van rebre, d'una manera més o menys directa, el seu mestratge. El caràcter extraordinari d'aquest número justifica que no segueixi el format i les normes de publicació de la revista, que sacrifiquem per fer-nos ressò d'aquest mereixedor acte d'homenatge.