'Cuando encuentres a Malinowski', I Premi Mecoph de Periodisme Literari

En el nostre màster hi ha un taller, una sastreria de paraules en què els alumnes aprenen nous talls i velles formes, en la qual cada un d'aquests escriptors en potència prova, cus i marca la cisa de les històries que, de no ser per ells, difícilment una altra persona explicaria (així): les proporcions, l'estudi de la tradició, la mesura exacta (la paraula exacta), la cura en el detall, el gust per narrar literàriament la realitat.

D'aquesta sastreria dirigida pels professors i periodistes Miqui Otero i David Vidal, surt Cuando encuentres a Malinowski y otros relatos de periodismo literario elaborats per tres alumnes de la primera promoció del màster: Ezequiel González Carrera, Andrés Nef i Ana M. Caballero. Els seus van ser els tres relats premiats amb el I Premi MeCoPH de Periodisme Literari que un jurat –format per representants d'Editorial Base, el màster i el col·lectiu de periodisme narratiu SomAtents– va premiar i va seleccionar perquè fossin publicats en aquest volum.

La història d'un poeta argentí perdut a la Barcelona dels 70; la d'una administrativa que munta un prostíbul en el seu pis i es converteix en madame per escapar d'una vida mileurista, i la reconstrucció emocional de l'atemptat d'ETA a la petroquímica de Tarragona el 1987 són els tres reportatges que formen el llibre.

"Cuando encuentres a Malinowski y otros relatos de periodismo literario" from MECOPH on Vimeo.