Presència d’IFMuC a la Revista Musical Catalana

En els núms. 361, 362, 363, 364, 365 i 366 IFMuC ha presentat les ressenyes sobre els fons MatV (Fons Lluís Viada del Museu-Arxiu de Santa Maria de Mataró), SEO (Fons de l'església parroquial de Sant Esteve d’Olot de l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa), TagF (Fons Ramon Florensa de l’Arxiu Comarcal d'Urgell), TEch (Fons Teodoro Echegoyen de l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa), CdE (Fons de la basílica de Castelló d’Empúries de l’Arxiu Diocesà de Girona) i TarC (Fons de la catedral de Tarragona), respectivament, redactades pels col·laboradors del projecte IFMuC.

Article sobre l'IFMuC a la revista Fontes Artis Musicæ

El volum 64/4 (octubre-desembre 2017) de la revista Fontes Artis Musicæ de la IAML (International Association of Music Libraries, Archives and Documentation Centres), inclou un article d'Aurèlia Pessarrodona i Josep Maria Gregori titulat: "Unearthing Catalana Musical Heritage: The IFMuC Project", on es fa difusió internacional del projecte IFMuC de la UAB.

Presència d’IFMuC a la Revista Musical Catalana

En els núms. 353, 354, 355, 356358, 359 i 360 IFMuC ha presentat les ressenyes sobre els fons TerC (Fons de la catedral de Terrassa), CMar (Fons de l'església parroquial de Canet de Mar), TomB (Fons Vicenç Bou), TomR (Fons Pere Rigau), TomP (Fons Josep Pi), MatC (Capella de Música de Santa Maria de Mataró) i MatF (Joan Fargas), respectivament, redactades pels col·laboradors del projecte IFMuC.

Presentació–Concert de la Simfonia en Mi M «Homenatge a Beethoven» de Bernat Calbó Puig en el marc del 7è Festival de Pàsqua de Cervera

Dijous 13 d'abril de 2017 tingué lloc la conferència de presentació, a càrrec de Josep Maria Gregori i Jordi Picorelli, de la Simfonia en Mi M «Homenatge a Beethoven» que el 1877 escriví el compositor vigatà Bernat Calbó Puig i Capdevila (1819-1880). Puig havia estat organista de Santa Maria del Pi (1842), Santa Maria del Mar (1844), mestre de capella de la basílica de la Mercè de Barcelona (1853) i impulsor de la Societat Filharmònica de Barcelona (1844).

Presència d'IFMuC a la Revista Musical Catalana

En el núm. 351 Albert Fontelles feu un article sobre el projecte IFMuC, i en el següent, núm. 352, Josep Maria Gregori en va fer una breu presentació, a partir de la qual la Revista Musical Catalana oferirà de forma regular ressenyes sobre els fons musicals conservats en els arxius, museus, centres de documentació i biblioteques de Catalunya.

Article sobre IFMuC a la revista Cuadernos de Investigación Musical

El primer número de la revista digital Cuadernos de Investigación Musical (2016), del Centro de Investigación i Documentación Musical (CIDoM) de la Universidad de Castilla-La Mancha (UCLM), inclou un article de Josep Maria Gregori titulat: “IFMuC: un proyecto universitario para la recuperación del Patrimonio Musical de Catalunya”.

Presentació del 7è quadern dels Mestres Catalans Antics

Presentació-Concert a l’església parroquial de Sant Pere i Sant Pau de Canet de Mar (11-XII-2016) del quadern 7 de la col·lecció MESTRES CATALANS ANTICS dedicat a obres del repertori eclesiàstic de Joan Pujol (1570-1626), Marcià Albareda († 1674), Josep Reig (1595-1674) i Miquel Rosquelles († 1684), transcrites per Josep Maria Gregori i Bernat Cabré.

Presentació del 8è quadern dels Mestres Catalans Antics

Presentació-Concert al Palau de la Música Catalana, sala d’assaig de l’Orfeó Català, (21/11/2016) del quadern 8 de la col·lecció MESTRES CATALANS ANTICS dedicat al repertori compositiu d’himnes, motets i responsoris del manuscrit 59 del Centre de Documentació de l’Orfeó Català (CEDOC), amb obres de Joan Pujol (1570-1626), Pere Egidi Fontseca (s. XVII), Pere Riquet (fl. 1598-1619), Pere Beuló (fl. 1579-1584) i Joan Borgueres (fl. 1612-1616), transcrites per Bernat Cabré.

Subscribe to RSS - blogs