Què PAS-s-sA

QUÈ PAS-s- A a la UAB? (11/06/2018): Resultats eleccions a la Junta 2018

RESULTATS ELECCIONS A LA JUNTA DE PAS-F 2018

Des d’ADT volem donar les gràcies a totes les persones que han volgut formar part de la nostra candidatura i també agrair a totes les persones que ens han fet confiança amb el seu vot.

Fem un balanç molt positiu dels resultats, l’any 2014 ens vam obtenir un 10,37% dels vots i aquest any un 11%. Aquests vots ens suposen 1 delegat més a la Junta i també que el nombre de delegats estan cada cop més ajustat i equilibrat. No hi ha majories absolutes, ni grans diferències entre forces sindicals.

Esperem poder tenir una legislatura de consens i treballar tots i totes plegats pels interessos dels treballadors i treballadores de la UAB.

Aquí teniu la gràfica dels resultats:

 

SECCIÓ SINDICAL

2014

2018

vots

ADT

2

3

64

CAU

6

5

123

CCOO

9

8

209

UGT

4

5

130

Vots en blanc

 

 

56

Vots nuls

 

 

10

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

QUÈ PAS-s- A a la UAB? (05/06/2018): Final de campanya eleccions a la Junta 2018

Benvolgudes i benvolguts,

Arribem al final de campanya. Sindicalment parlant han estat dies intensos i profitosos. En algun lloc ens han dit.. venen a parlar del sindicat. Noooo nosaltres hem anat a escoltar!

I què hem escoltat aquests dies?

Teletreball

  • Flexibilització de les condicions del teletreball per a fer-les més adients al màxim d’àmbits de la universitat. Es poden teletreballar franges més petites (tardes) o en moments o projectes concrets.

Unitats Docents

  • Revisió de la plantilla ja. Actuen com a gestió acadèmica i com a gestió departamental i fa anys que no els revisen la plantilla.

Oposicions

  • Avaluar la possibilitat de fer “part comuna” i “part específica” amb la possibilitat de guardar les notes

Cobertura de places

  • Hi ha companys i companyes ofegats quan tenen algú de baixa. Cal preveure els reforços en aquests casos. Les persones que queden acaben amb problemes de salut també!!!

Personal de tarda

La gent que treballa de tarda continuen tenint problemes per fer cursos de formació, per poder promocionar-se, per poder demanar teletreball, etc...  aquestes són reivindicacions ja històriques i pensem que ja és hora de prioritzar solucions per a aquest col·lectiu i incloure-les dins la carrera professional.

I ara que hem de fer?

Doncs esperar que arribi el 7 de juny, que les persones ens votin i seguir treballant!

Però ja sabeu que nosaltres, sigui com sigui, seguirem el fil a veure QUÈ PAS-s-A!!!!

 

El 7 de juny, sigui com sigui, sobretot VOTA! El que és important és que tots estiguem representats!

I si és a nosaltres, gràcies! Procurarem no defraudar-vos!

 

TROBA’NS A CANDIDATURA ADT amb el nostre PROGRAMA

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

QUÈ PAS-s- A a la UAB? (29/05/2018)

Benvolgudes i benvolguts,

El proper 7 de juny hi ha eleccions a la Junta de PAS funcionari de la UAB.

Com ja sabeu ADT es torna a presentar a aquestes eleccions. Actualment tenim dos representants a la Junta de PAS-F que són l’Aser Clavero i la Marta V.

Un cop més, volem demanar-vos el vostre suport i el vostre vot per poder tenir més representació a la Junta.

 Us annexem el nostre programa electoral que hem anat elaborant a partir de les inquietuds, aportacions i comentaris que ens han anat arribant. És un programa obert per tant en qualsevol moment es poden afegir més propostes que si voleu ens podeu fer arribar a adt@uab.cat.

Us demanem el vostre vot per tal de poder tenir més força i representació a la Junta de PAS-F ja que creiem que cal renovar-la i poder aportar idees noves, formes noves d’actuar, maneres noves de negociar i que es tinguin en compte totes les aportacions. Volem una Junta que actuï de manera constructiva i mirant pel conjunt de les treballadores i els treballadors.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

QUÈ HA PAS-s- A -t a la UAB? (25/04/2018)

Com sabeu, tornen a haver-hi eleccions sindicals a la Junta de PAS-Funcionari el proper 7 de juny. Nosaltres, tornarem a presentar-nos-hi . Si no, com sabrem QUÈ PAS-s-A?

Però després de 4 anys volem fer un petit balanç i començar a pensar en el futur.

Hi ha molts temes encara sobre la taula i alguns que s’han quedat pel camí que volem repescar.

SELECCIÓ

En els últims anys s’han reactivat les oposicions tant de promoció interna com d’accés públic. Hem tingut:

  • Oposicions de promoció interna a l’escala de gestió al 2016.
  • Oposicions de promoció interna a l’escala tècnica al 2016.
  • Concurs-oposició d’accés lliure a l’escala administrativa al 2017.
  • Oposicions de promoció interna a l’escala administrativa al 2018.
  • Concurs-oposició d’accés lliure a l’escala administrativa al 2018.
  • Concurs-oposició d’accés lliure a l’escala de bibliotecaris al 2018.

I en breu tornarem a tenir:

  • Oposicions de promoció interna a l’escala de gestió al 2018

PLUS CAMPUS

Aquest és un punt molt conflictiu. Com ja sabeu el personal laboral van guanyar el judici i se li ha tornat el seu dret a percebre el plus campus i de forma retroactiva el que va deixar de percebre. El personal funcionari no podia reclamar com a col·lectiu i algunes persones del col·lectiu van decidir fer-ho individualment. Les sentències que s’han anat dictant són molt negatives ja que algunes fins i tot condemnen a les persones demandants a costes. Altres traslladen la decisió a la pròpia Generalitat qui ha fet un demolidor informe desestimant les demandes.

COBERTURES TEMPORALS

Estem negociant un acord  per regular i minimitzar al màxim les cobertures temporals. Volem que les places vacants es treguin a concurs el més aviat possible. Proposem, per les places no vacants que s’hagin de cobrir temporalment, que mitjançant uns cursos de formació específics oberts a tothom i oferts anualment, les persones interessades puguin habilitar-se en àmbits diferents al seu propi. Un cop les persones estiguin habilitades podran optar a cobertures temporals tant del seu àmbit propi com d’aquells altres pels quals estiguin habilitades. Si hi ha una cobertura temporal que impliqui un canvi d’escala també s’hi podrà optar ja que es faran cursos per habilitar en competències d’escala superior.

RETRIBUCIONS PERSONAL INTERÍ

Finalment vam signar un acord a principis d’aquest any on tots el personal interí (amb la titulació escaient) passarà a cobrar com a personal administratiu (C1) amb data 1 de maig d’aquest any. L’escala auxiliar administrativa quedarà extingida i a partir d’ara l’escala d’accés serà l’escala C1.

El que volem a partir d’ara és que cada persona cobri el nivell de la plaça que estigui ocupant.

PERSONAL MÉS GRAN DE 60 ANYS

Aquest tema va ser aparcat per l’Equip de Govern i va deixar de ser prioritari per a la Junta. Nosaltres volem repescar-lo ja que considerem que és un greuge comparatiu amb altres universitats i administracions públiques. Ja és un greuge comparatiu que el personal laboral es pugui prejubilar i el funcionari no. Així que considerem que demanar una hora de reducció de jornada retribuïda més la compactació de la jornada pel personal més gran de 60 anys és un mínim assolible per l’empresa. Impossible no és perquè altres universitat JA fa temps que ho tenen!

CARRERA PROFESSIONAL

Fa anys que es parla d’aquest tema i encara molts ens preguntem en què consisteix exactament i quan i com es posarà en pràctica. Actualment hi ha diversos grups treballant-hi per encàrrec de l’Equip de Govern i sembla que presentaran una proposta al mes de juny. Esperem que abans d’acabar aquest any sigui un fet real: que el personal pugui promocionar-se al seu lloc de treball i que es pugui traslladar entre àmbits diferents, atès que aquesta és ja una demanda històrica del PAS funcionari.

En fi, això és el fil del que hi ha hagut fins ara però ja sabeu què nosaltres… seguirem el fil a veure què PAS-s- A !

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PAS-s-A a la UAB?: Convocatòria Acte 7 de març de 2018. Celebració 8 de març (06/03/2018)

Benvolgudes i benvolguts,

Us convoquem demà, 7 de març, a les 13 hores, a la Plaça Cívica, en un acte entre la universitat i les seccions sindicals ADT, CAU, CCOO, CSIF i UGT on les dones prendran la paraula.

L’acte serà a la Plaça Cívica i quatre dones “imprescindibles” i representatives per a la Universitat llegiran un manifest unitari de la UAB (una PAS, una PDI, una estudiant i una persona d’empresa externa).

Us deixem unes dades perquè veieu que hem de continuar lluitant.

Dones, us esperem!!!

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PAS-s-A a la UAB?:

CARTA OBERTA A LA RECTORA I AL GERENT: Campus Saludable i Sostenible, però segur? Ni en broma! (28/02/2018)

Hem rebut amb sorpresa avui el comunicat que es reprenien les tasques habituals a la UAB a les 10h del matí. En canvi, Protecció Civil emetia un comunicat on avisava que no es fes servir el vehicle privat i que no es farien les classes habituals.  (http://interior.gencat.cat/ca/sales_de_premsa/noticies_de_proteccio_civil/nota-premsa/?id=304294)

La UAB en canvi, comunica que els accessos “amb vehicles” al campus estaven garantits.. però i per arribar? Els ferrocarrils de la Generalitat funcionaven amb normalitat. En canvi, quan baixaves a Plaça Cívica era una pista de gel. Hi ha hagut persones que han fet mitja volta en veure l’estat dels camins perquè era materialment impossible arribar transitar pel Campus caminant. L’estat d’alguns dels camins els podeu veure en els fotos annexes. Algunes són de les 11 del matí!

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A -  a la UAB (27/11/2017)

Estem a punt d’acabar l’any i ara sembla que hi ha presa per tancar acords.

Ara mateix tenim a sobre la taula a punt d’acordar:

  •           Calendari laboral 2018
  •           Cobertures temporals
  •           Oferta pública 2017
  •           Oposicions de Biblioteques
  •           Promoció interna de l’escala C2 a C1

Com a novetat, al calendari laboral es volen canviar les antigues iniciatives de millora per hores de formació. A canvi de 16 hores en cursos de formació habituals a la UAB ens carregaran 41,5 hores al nostre saldo flexible.

En cobertures temporals estem treballant en la línia d’acordar cursos d’habilitació per poder tenir la formació adient per presentar-se a una cobertura temporal de places quan sorgeixi l’ocasió.

Sobre l’oferta pública del 2017, sembla que podran haver noves oposicions a les escales A1, A2 i C1 durant el proper any sumant les taxes de reposició del 2016 i del 2017. De moment, la proposta és la de poder treure unes 35 places de l’escala C1, 4 places de l’escala A1 i 4 places de l’escala A2. A més, podríem sumar unes 28 places de promoció interna per accedir a l’escala A2.

Les places de biblioteques són 4 i s’està acabant de tancar la negociació sobre el procés de concurs-oposició.

Encara queden 13 persones de l’escala C2 per les quals s’està dissenyant un pla per poder-les passar a l’escala C1. Sortiran 10 places en aquesta oposició de promoció interna.

D’altra banda, comencen els judicis sobre el Plus Campus per totes aquelles persones que van decidir interposar la demanda individual. El 29 de novembre és el primer judici i a continuació hi haurà 2 judicis més el 20 de desembre. Esperem poder tenir la primera sentència abans que acabi l’any. Us informarem per veure quines passes caldrà fer a continuació segons les sentències que es dictin.

Aquest mes de novembre cobrarem l’increment de l’1% de l’any 2017 amb efectes retroactius des del gener que ja era hora!!!

Com veieu un final d’any mogut, però ja sabeu que nosaltres:

Seguirem el fil a veure què PASs-A

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A -  a la UAB (15/09/2017)

Després de les vacances ens tornem a posar amb força i molta energia a fer la nostra tasca sindical. Tenim un munt de temes pendents sobre la taula per acabar de negociar amb la Gerència.

Tot just abans de marxar de vacances ens va comunicar el gerent que l’Equip de Govern cessava la Maria Genescà com a Vicegerent d’Organització i que, de moment, la plaça quedava vacant i assumiria ell mateix les funcions.

Ha sortit la convocatòria del concurs-oposició a l’escala C1 i contra tot pronòstic s’ha presentat molta menys gent externa de la que s’esperava, el que esperem sigui una bona notícia pels interins. En total sembla que la xifra de sol·licituds està al voltant de les 450 persones, de les qual la meitat és el personal interí de la UAB.

Tenim pendent des de fa mesos:

  • La negociació de la plantilla i els concursos i oposicions de Biblioteques.
  • La regulació de les cobertures temporals amb una darrera proposta de la Junta sobre la taula de Gerència des del mes de maig.
  • La negociació del calendari laboral del 2018 que s’ha anat ajornant des del mes d’abril.
  • La reducció de jornada pels més grans de 60 anys, tot i que Gerència i l’Equip de Govern ja donen el tema per tancat amb un No rotund.
  • Igualació de les condicions salarials del personal interí.

Si voleu fer-nos arribar temes que creieu rellevants, no dubteu en contactar amb nosaltres.

Per la nostra part ja sabeu que seguirem el fil a veure què PAS-sa!

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A -  a la UAB (12/06/2017)

Encara que últimament s’ha pogut reconduir una mica la situació entre la Junta PAS-F i l’Equip de Govern no tot són flors i violes.

Les paraules amables encara no s’han transformat en compromisos ferms i resolucions a l’alçada de les problemàtiques que ens trobem.

En la part positiva podríem dir que el tarannà conciliador sí que ha tingut un efecte en les reunions derivades de la recuperació del Plus Campus. Les últimes notícies són que els advocats de les seccions sindicals es reuniran amb l’advocat subcontractat de la UAB per mirar de poder anar-hi plegats en la demanda i estudiar com fer-la. En segon lloc, les reunions negociadores d’oposicions també han girat envers les reivindicacions de la Junta PAS-F. Evidentment, però, no podem pensar que aquestes són les úniques problemàtiques que afecten al PAS.

El passat 31 de maig es va aprovar la Relació de Llocs de Treballs a 31 de desembre de 2016 per part de la Comissió d’Economia i d’Organització per a ser elevada la proposta, al Consell Social. Aquesta aprovació va tenir els vots contraris del representants dels treballadors presents per les formes de negociació de l’actual Equip de Govern. El divendres 2 de juny se’ns va convocar a una reunió informativa extraordinària per a comunicar-nos la decisió ja pressa i signada de crear 5 noves places de Gestor de la Qualitat. Veiem, doncs, que amb aquest comportament no estan respectant ni els pactes acordats ni la legislació vigent. No hi ha diners a Capítol I per a les demandes de la JPF (com per exemple crear un pool de l’escala de gestió) i sí per crear noves places unilateralment segons convingui?

Per fi han enviat l’explicació de com adherir-nos al nou programa d’innovació per a la millora del servei 2017. La veritat és que la convocatòria urgent ens sembla un despropòsit tant en la forma com en el contingut. No veiem que aquest nou programa garanteixi una millora respecte a la que teníem, tant per la plantilla com per a la pròpia institució.

No coneixem el procediment que permetrà avaluar la incorporació d’aquesta formació en la millora del servei com sí podia haver-ho fet el programa anterior.

Tant de bo l’entestament del nou Equip de Govern en modificar el que ja existia es traduís en una planificació acurada i seriosa, informant tant els agents socials com a la resta de la plantilla.

Podríem dir que la situació del personal interí de la casa és pitjor que un any desprès de la presa de possessió del nou equip.

Un nou equip que prometia noves maneres de fer i una atenció a les persones. Més paraules boniques i més continguts buits. Ara que arriba l’època de matriculació (i PAAU) seran una gran majoria els interins qui es faran càrrec dels reforços necessaris per a desenvolupar aquesta tasca. Per això creiem que la plantilla interina ha d’obtenir algun tipus de reconeixement que la UAB no vol atorgar. Considerem que la diferenciació entre funcionaris de carrera està en augment i demanem:

  • El traspassament dels nomenaments d’interins de C2.14 a C1.16 com a categoria mínima i la desvinculació d’aquest procés d’una negociació d’oposicions.
  • Procurar reduir al màxim la diferenciació de les condicions laborals entre col·lectius, funcionaris de carrera i interins. En aquest cas no podem acceptar les figures de pools d’interins dintre de les administracions, quan aquesta figura en el cas de ser estructural està reconeguda amb un complement retributiu.
  • L’atenció com a col·lectiu i com a persones abans de prendre decisions unilaterals. En aquest cas, per exemple, es podria haver conegut el perfil de la plantilla abans de escollir que l’accés es faria directament a l’escala administrativa. Veiem bé la intenció d’eliminar l’escala C2, té poc sentit a l’actualitat, però no hauria de ser en perjudici de companys que porten molts anys a la casa i encara no se’ls ha informat de que passarà amb ells. Ara ens ofereixen 9 places de promoció interna a l’escala C1 pels 13 auxiliars administratius que hi ha a la UAB. Insuficient si tothom es volgués presentar.

Un any de nou equip i moltes presses per a fer més aviat poc. Un any de nou equip i noves maneres de fer per a estar pitjor. Un any de nou equip i una plantilla cada cop més empipada amb la gestió del personal i de les persones.

Creiem que cal continuar amb les mobilitzacions.

Seguirem el fil a veure que PAS-sA!

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Què PASs -  A -  a la UAB (19/05/2017)

El passat dimecres 16 de maig va tenir lloc una concentració-mobilització del PAS FUNCIONARI convocada per la Junta de PAS-F. Va ser tot un èxit, tant pel nombre d’assistents (calculem que entre 200 i 300 persones) com per l’efecte que ha causat en l’Equip de Govern i la Gerència.

Des d’aquí, volem agrair a tot el personal que va assistir i va donar suport i animar a tothom a continuar en aquesta línia, tots junts i fent força.

Una de les queixes principals que sindicalment tenim és que no avancem: En 1 any, amb aquest nou equip, no hem arribat encara a cap acord, no hem tancat cap negociació, tots els temes continuen sobre la taula o bé ja han estat aparcats per l’equip. L’Equip de Govern i la Gerència ens donen la raó quan fan un comunicat i exposen que en 1 any ens han convocat a 50 reunions, com si fossin 100 perquè el resultat és que NO HEM ASSOLIT CAP ACORD.

D’altra banda, comentar que no han comptat les reunions que desconvoquen, ajornen o cancel·len, la qual cosa és bastant habitual darrerament.

Per posar-vos un exemple, des de desembre de 2016 vam demanar que per al 2017 ens convoquessin a negociar el calendari laboral des de començaments d’any i no deixar-lo, com cada any, per l’octubre/novembre amb les pressions d’última hora. De moment, ens han convocat i desconvocat 3 vegades i la darrera sense nova data.

Ens van convocar a parlar d’oferta pública i del tipus d’oposició per accedir a l’escala administrativa i ens van presentar, a començaments del 2017, una proposta que era un esborrany anterior a l’acord al qual ja havíem arribat (negociat i consensuat) amb l’anterior equip al desembre del 2015 i constava en un acta d’una reunió negociadora. Amb aquest exemple sentim que ens fan perdre el temps i no avancem  tot i que després es permeten el luxe d’acusar els agents socials de boicotejar i endarrerir les negociacions.

El Plus Campus és un altre tema important sobre la taula. L’Equip reconeix que tenim aquest dret. Els agents socials vam demanar que en lloc d’haver de posar demandes pel nostre compte, l’equip la fes contra la Generalitat per aconseguir que ens retornin el nostre dret i els nostres diners. No hem tingut resposta.

Sobre la petició d’una reducció de jornada d’1 hora per al personal més gran de 60 anys, la resposta és NO, quan a la resta d’universitats fa molt de temps que ho tenen.

Volem desencallar també temes com el del personal de biblioteques per tal que es puguin traslladar i promocionar; les cobertures temporals de places amb comissions de servei o els interinatges per tal de regular-les; actualització i accés als perfils de les places i així un llarg etc.

Finalment, recordar a l’Equip que en el seu extens comunicat no parlen del 34% de la paga extra del 2012 que encara no han fet efectiva.

Avui mateix, tenim negociadora (ens convoquen cada 3 mesos) i els únics punts que es tractaran són: Cobertures temporals, suport administratiu a les PAU i Concurs-oposició de l’oferta pública.

Així estem.

Nosaltres ja sabeu que seguirem el fil a veure què PAS-sA!

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Què PASs -  A -  a la UAB (13/03/2017)

Us volem informar de com estan actualment les negociacions i quins temes hi ha sobre la taula.

Dimarts, 7 de març, va haver-hi una assemblea conjunta de laborals i funcionaris per tractar 3 assumptes:

- Votació sobre l’acord de formació lligat al calendari laboral 2017

- Plus Campus

- Calendari de mobilitzacions

Per àmplia majoria es va votar a favor de signar l’acord de formació lligat al calendari laboral 2017, la qual cosa significa que ens donen 35h a canvi de fer una formació en els nostres llocs de treball: pluja d’idees, propostes de millora…. per substituir les iniciatives de millora que teníem en anys anteriors.

Sobre el Plus Campus només dir que sembla que la voluntat de l’Equip de Govern és pagar també als funcionaris (recordem que els laborals van guanyar la restitució del Plus Campus en un judici amb sentència ferma) i ho faran tant per a la restitució del dret com pels efectes retroactius des del 2012, el problema és trobar d’on treure els diners i com fer-ho. Sembla que l’única via legal per poder-ho fer és a través del complement específic amb la qual cosa el Plus Campus (uns 300 euros) quedarien prorratejats en la nòmina.

Sobre el calendari de mobilitzacions no es va concretar cap proposta, queda clar que ens hem de mobilitzar per recuperar molts drets i que hem d’anar tots a una, no ens podem dividir en grups segons les demandes de diferents col·lectius. Emplacem a la Junta de PAS-F a que faci una proposta de calendari de mobilitzacions al més aviat possible.

Temes pendents que s’han de negociar i sembla que estem lluny d’arribar a acords:

- Més grans de 60 anys. Es demana des de fa anys la reducció d’1 hora o la compactació de jornada. La resposta actual és un no rotund.

- Oferta pública. No estem d’acord ni en el nombre de places, ni en el tipus de convocatòria, ni en voler acabar amb la promoció interna d’aquesta manera…

-  Estabilització dels interins. Sembla impossible de portar a terme amb 15 places d’oferta pública i amb la intenció de continuar en aquesta línia cada any.

Per altra banda, també estem treballant amb la Unitat de Selecció el sistema de resultes pels propers concursos de C18, amb la possibilitat d’anar-ho extenent als nivells més alts. Això comportaria que en una única convocatòria es podrien resoldre les places de la convocatòria i en el mateix procés “les resultes” (vacants resultants de l’adjudicació directa).

Us mantindrem informades i informats i us comunicarem el calendari de mobilitzacions tan aviat estigui definit.

Nosaltres ja sabeu que seguirem el fil a veure què PAS-sa.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Què PASs -  A -  a la UAB (23/01/2017)

El passat 17 de gener la Junta de PAS va convocar una assemblea per explicar als interins de la UAB la convocatòria d’oferta pública que ha publicat la UAB.

Aquesta convocatòria és de 21 places i la UAB vol que siguin 15 places per accedir a l’escala administrativa, 4 a l’escala de gestió i 2 a l’escala tècnica. Aquestes xifres, clarament insuficients, responen a la tasa de reposició del 2015 i és el que ha autoritzat la Generalitat. Recordem que actualment el col.lectiu d’interins auxiliars administratius de la UAB és d’unes 240 persones.

La Junta va explicar que demanarem que les 21 places es convoquin per accedir a l’escala administrativa, ja que les places de les escales de gestió i técnica volem que siguin per promoció interna i el número de places s’ajusti més a la realitat i a les necessitats actuals. L’únic benefici que podem treure d’aquesta convocatòria és la desaparició de l’escala auxiliar administrativa, en la qual a data d’avui queden només uns 13 auxiliars funcionaris de carrera, pels quals demanarem també unes oposicions per promoció interna.

El 19 de gener la Junta es va reunir amb l’Equip de Govern per negociar el procés d’oposició per a l’accés públic a l’escala administrativa.

Estem estancats en la part prèvia al procés ja que tot just ahir se’ns va comunicar que ja no es poden treure més convocatòries només de promoció interna, sino que totes les convocatòries han de ser d’oferta pública i dins d’aquesta la proporció pot ser: un 65% de les places per a promoció interna i un 35% per oferta pública. Aquesta oferta pública pot ser concurs-oposició, on la proporció pot ser 80% per a la fase d’oposició i 20% per a la fase de concurs.

Hem de fer les consultes jurídiques corresponents i mirar de buscar una fórmula per tal de poder asegurar que els interins puguin anar passant a ser funcionaris de carrera i que pels funcionaris hi hagi una carrera professional per promoció interna.

Tenim molta feina per endavant i us continuarem informant.

Seguirem el fil a veure què PAS-sa!

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Què PASs -  A -  a la UAB (14/06/2016)

Avui sento a parlar d’una convocatòria d’administrador/a de centre.

També em diuen que ja està adjudicada però veig que el termini finalitza el 15 de juny per a la presentació de candidatures. Deuen estar equivocats penso: mai se sap a la UAB qui va a una plaça de lliure designació fins que hi ha la selecció. Perquè evidentment sempre es respecten els criteris d’igualtat, mèrit i capacitat!

Així que miro la convocatòria, una convocatòria on consten competències, bé, ens anem adaptant a models més moderns, entrem en època de canvis. Clar, mancaria demanar que s’acreditessin les competències però segurament això ja està previst i a les funcions li mancarien que es determinessin les tasques, però clar serien molts fulls a escriure i no estem per això. Home, i posats a demanar també m’agradaria que sortís que ha de ser una persona proactiva i amb capacitat d’empatia, no?

Eiii que no és una queixa això... perquè si anem a l’article 13 de l’EBEP podem llegir en l’apartat 3 com els avaluaran.  I evidentment es fa i si no acompleixen es prenen mesures, sense cap mena de dubte, no?

M’animo a seguir llegint convocatòries i arribo a la de borsa d’auxiliars interins. Iupi!!! Igual les places vacants i els departaments on la gent està saturada tindran suport per fi. La felicitat no em dura gaire.

Una persona que es presenti a les proves per una “borsa” d’interins ha de tenir com a requisit obligatori el nivell C de català. O el té o no participa. I que me’n dieu de llengua estrangera? Significa el 10% de la nota final. Mínim B1 (nivell 3) dels idiomes anglès, francès, italià o alemany. Recordem que un auxiliar administratiu està en la categoria C2 (després d’un A1, A2, C1).

Per un administrador de centre és una competència. Si no el té.. es pot presentar igual. A un administrador de centre no se li exigeix cap tipus de nivell d’anglès, només se li valora. Això sí, a nivell B2.1, és a dir, un nivell 4 quan a un auxiliar se li demana un mínim de nivell 3. Evidentment no es publica com i en quant se li valora. Un administrador de centre no té cap nivell per sobre.

Aleshores és difícil justificar la diferència salarial: 19.431,32 € per un auxiliar interí, 53.666,62 € per un administrador. 

I, evidentment, l’auxiliar interí serà avaluat només pel cap superior i només arribarà a personal l’avaluació del cap. Si se li acut, queixar-se, tranquils, en la nostra bona gestió de les persones se’l traslladarà ràpid.

En fi, seguirem el fil a veure què PAS-sa!

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Què PASs -  A -  a la UAB

Dimecres, 18 de novembre va tenir lloc una reunió de la Comissió Negociadora per tractar com a únic punt de l’ordre del dia: la convocatòria de les oposicions a les escales A1, A2 i C1.

Ja s’han començat a posar en marxa alguns tribunals de selecció (trasllats i promocions) de l’escala C1. En els propers dies sortirà la convocatòria d’un tribunal de 3 places de secretària de direcció C22 i tres convocatòries de C21 (3 places en l’àmbit de GA, 3 places de serveis diversos i 1 plaça a Sant Pau).

La Gerència ha posat en un únic paquet les oposicions a l’escala Administrativa (C1) amb les oposicions a les escales A1 i A2, tot i que en el mateix paquet ha diferenciat a l’hora de treure les convocatòries de trasllats i promocions ja que mentre les de l’escala C1 surten abans o paral·lelament a les oposicions, les de les escales A1 i A2 sortiran després, per poder-les assignar de la manera que creguin més oportuna.

La Junta no va estar d’acord amb la proposta de convocatòries de les escales A1 i A2 i va presentar al dia següent una contraproposta, tot i que continuava afavorint la gent que ja ocupa les places, però al menys donava opcions a altres candidats.

Va haver una segona reunió divendres 20 de novembre en la qual es van apropar postures i de la qual ha sortit un acord. Hem de dir que la proposta final és clarament beneficiosa per als gestors interins en quan a baremació i puntuació en la primera fase de concurs (per funcions de l’escala de gestió i per coordinació d’equips), tot i que també dóna opcions a altres candidats de l’escala administrativa (per funcions administratives, cursos de formació i titulació superior a la requerida). En la segona fase, que és la fase d’oposició, creiem que les possibilitats són més igualitàries per tothom (test psicotècnic, prova amb supòsit pràctic, nivell C de català, certificat de tercera llengua amb un nivell B1 com a mínim i entrevista per competències no eliminatòria).

Des d’ADT creiem que aquesta no hauria de ser la manera de promocionar-se dins la funció pública. Comparem els interins auxiliars que tenim a la UAB amb els gestors “interins”. En primer lloc, volem deixar clar que tampoc és just posar dins el mateix sac els C/B (persones que han tingut la sort (o no) que la seva plaça fos considerada de gestió i reclassificada) amb la gent als quals se’ls ha fet un encàrrec de funcions “a dit” i com que ja no es podia allargar més en el temps aquesta figura temporal, han acabat sent gestors interins.

 

AUXILIARS INTERINS

GESTORS INTERINS O AMB ENCÀRRECS DE FUNCIONS

Auxiliars interins: Provenen d’alguna llista amb criteris de selecció

Gestors interins o amb encàrrec de funcions: No provenen de cap llista

Auxiliars interins: Han passat alguna prova o procés

Gestors interins o amb encàrrec de funcions: No han passat cap prova ni procés

Auxiliars interins: No cobren per les places que ocupen

Gestors interins o amb encàrrec de funcions:Cobren per les places que ocupen

Auxiliars interins: No cobren per fer tasques superiors

Gestors interins o amb encàrrec de funcions:Cobren per fer tasques superiors

Auxiliars interins: No tenen accés a la majoria de cursos de formació

Gestors interins o amb encàrrec de funcions:Tenen accés a cursos propis de l’escala de gestió

Auxiliars interins: En les oposicions han de competir amb milers de persones de fora

Gestors interins o amb encàrrec de funcions:En les oposicions no han de competir amb gent de fora

Auxiliars interins: En les oposicions han de competir entre ells i no amb la resta de la plantilla

Gestors interins o amb encàrrec de funcions:En les oposicions tenen avantatge a l’hora de competir amb la resta de la plantilla

 

A la UAB les figures temporals (comissions de serveis, encàrrecs, interinatges de gestió…) mai han estat temporals sinó una forma encoberta de promocionar-se. I amb això no podem estar d’acord. No podem permetre que la majoria de la plantilla de la UAB no tingui accés a aquests “privilegis” i que a sobre, després hagin de ser un benefici a l’hora de puntuar de cara a unes oposicions. En unes oposicions obertes, tot i ser més dures són igual de dures per tothom. En unes oposicions restringides el que es permet és tenir més avantatges els de dintre respecte els de fora, però mai hauria de ser entre els de dins, vulnerant els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

Les oposicions a l’escala C1 seran sense fase de concurs i tantes places com auxiliars hi ha ara a la UAB (90 places). Una primera fase amb un curs d’unes 40 hores per preparar la segona fase, que serà un cas pràctic.

Avui s’ha presentat l’acord a l’assemblea.

Seguirem el fil a veure què PAS-sA

 

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Què PASs -  A -  a la UAB

Tot i que fa més d'un any, des de la secció sindical d’ADT volem fer un balanç d’aquest primer any de mandat de la nova Junta de PAS-funcionari. Com ja sabeu, ADT era la primera vegada que es presentava i vam treure 2 delegats.

S’han constituït diferents comissions de treball i hem de dir, que ara un any després, fem un balanç positiu del funcionament de la JPF, tot i que alguns aspectes organitzatius són clarament millorables.

Sobre les negociacions amb Gerència i RRHH hem de dir que el balanç no és gens positiu. En un any només s’ha signat un acord (sobre les enquestes electròniques) i el manual de gestió horària que tot i que incorpora les retallades de la Generalitat conté algunes millores.

Hi ha un munt de propostes sobre la taula per negociar, però sembla ser que no prosperen:

  • Jubilació parcial per al majors de 60 anys
  • Oposicions a l’escala auxiliar per consolidar els interins
  • Oposicions a l’escala administrativa per promocionar els actuals auxiliars
  • Acord polivalència SI amb efectes retroactius
  • Optimització en la utilització del saldo flexible en períodes especials i vigílies de festius
  • Ajuts de matrícula
  • Posada en marxa d’un Projecte de millora en la salut laboral dels treballadors de la UAB

Valorem molt negativament la resolució final d’assumptes tals com:

  • Comissions de serveis
  • Concilia/reduccions de jornada
  • Dies EBEP

Desitgem que la plataforma que ha presentat la Junta de Personal Funcionari, ratificada pel PAS-f en les assemblees del 30 de juny i de l’1 de juliol, la Gerència estigui per la labor de negociar-la.

Les darreres informacions apunten a la no aprovació per part de la Direcció General d’Universitats del capítol 1 pressupostat per al 2015, per tant, això implicaria noves retallades i complicaria la consecució de nous acords que impliquin millores econòmiques.

Gràcies pel vostre suport. Nosaltres seguim treballant amb forces renovades.

 

I ja sabeu a veure què  PAS-sa

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Què PASs -  A -  a la UAB

Avui mateix la Generalitat de Catalunya ha publicat el DECRET 48/2014, de 8 d'abril, pel qual es modifica el Decret 56/2012, de 29 de maig, sobre jornada i horaris de treball del personal funcionari al servei de l'Administració de la Generalitat.

Podeu consultar-lo aquí: http://pagines.uab.cat/adt/sites/pagines.uab.cat.adt/files/Decret_48_2014.pdf

Nosaltres farem el seguiment a veure què  PAS-sa

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

        

Què PASs -  A -  a la UAB

Doncs, passa, que al maig d'aquest any tindrem eleccions sindicals del PAS funcionari, el que vol dir que a finals de febrer començarà el procés electoral.

Ja sabeu que darrerament i més concretament des del mes de setembre, no s’ha tornat a celebrar cap plenari de la Junta a causa de discrepàncies internes, la qual cosa creiem que és inacceptable i va en contra dels interessos del PAS.

Com ja sabeu ADT és una secció sindical nova a la UAB, amb representació a diversos ajuntaments i empreses de la província de Barcelona, i volem estar a la UAB amb força i empenta perquè creiem que podem aportar moltes idees i sobretot molts fets.

Volem renovar, treballar, representar, negociar i escoltar les vostres veus.

Al llarg d'aquests dos anys hem anat fent molta feina i recollint les vostres inquietuds i aportacions. Per això, pensem que estaria bé que forméssiu part d'aquest nou projecte i ens feu arribar les vostres idees.

És per això que us animem a participar!!!.

Us enviem un díptic que esperem que sigui del vostre interès: Per què ser candidat/a a ADT?

I com sempre, seguirem a l'aguait a veure què PAS-sa.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A -  Propostes 2014

Darrerament, i mentre la resta de seccions sindicals i de membres de la Junta es dediquen a barallar-se, desacreditar-se mútuament i a bloquejar el funcionament de la Junta, des d’ADT ens hem dedicat a treballar propostes, reunir-nos amb l’equip de govern i properament esperem fer-ho amb la nova gerència per tal de poder  continuar treballant pel bé de totes i tots. 

Hem fet una proposta de calendari laboral 2014, estem treballant en diverses propostes de Selecció ja que la normativa ha canviat i s’estan reactivant els concursos (ho fem juntament amb un membre de CCOO i un membre d’UGT que sóm les 3 persones que formem part de la comissió de selecció de la JPF), estem revisant     l’organigrama i plantilla de la UAB que està molt obsolet i des de l’equip de govern hem rebut una proposta per crear equips de treball entre Gerència-Equip de Govern i les seccions sindicals de la UAB per desencallar temes i actualitzar d’altres com són: l’estabilització dels interins, la funcionarització del PAS laboral, la carrera professional, el vot electrònic per les assemblees, la conciliació i la reducció de jornada a partir dels 60 (?) anys.

Valorem molt positivament totes les iniciatives de tirar endavant i de continuar treballant i des d’ADT el que demanem és seny en els moments que estem patint. Ara és quan hauríem d’estar tots més units i lluitar per recuperar els drets que teníem. La imatge que s’està donant de la Junta davant de tots els estaments és patètica.     
   
Si teniu idees, propostes o crítiques constructives, no dubteu d’enviar-nos-les. Mirarem de fer-les arribar allà on calgui.                           

De tot plegat, seguirem  el fil, a veure què PASs-A

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PAS-s-A a la UAB. Jornada de la setmana vinent (juny!!!) i control horari 

Estem esperant que es signi alguna mena d'acord sobre la jornada intensiva que alguns/es tindran la sort de poder gaudir a partir del proper dilluns 1 de juny, d’altres, estaran supeditats a les famoses necessitats dels serveis i a les voluntats dels seus caps.   

Tothom podrà fer mitja hora menys des de l’1 de juny fins al 13 de setembre, però el que no podrà fer tothom que tingui horari partit és compactar la jornada, això només ho podrem fer tots i totes al juliol.

Sobre hores d’entrada i sortida, així com flexibilitats i presències obligades estem a l’espera que se signi l’acord (o no) perquè ens comuniquin oficialment aquests detalls tan importants, tenint en compte que estem a quatre dies per a poder començar.

També haurem de suportar durant un dies qui es penja la medalla amb els grans avantatges que suposa aquesta gran jornada i l’agraïment que hem de professar per aconseguir aquesta fita. Què no us enganyin. Això suposa per a la UAB 23 hores per treballador/a. Quan ens van aplicar el nou horari la UAB ens va endossar 146 més.

A més, a la Generalitat aquest horari fa anys que s’aplica i a d’altres universitats també. Manquen quatre dies i aquells que tenen fills, per exemple, no saben encara si poden fer la jornada compactada, com s’han d’organitzar, en fi, això sí, mostrem-se agraïts oh ments pensants! per aquest regal meravellós que suposa un 15% del que ens van treure només fa cinc mesos.

D’altra banda continuem demanant explicacions, a les que ningú respon, sobre el tema dels marcatges però amb la resposta de “el Gerent fitxa” del Vicerector de Relacions Institucionals i Territori sembla que ja queda tot aclarit. Per què alguns volen continuar amb els greuges comparatius? Què s’ha d’amagar?

Nosaltres ja sabeu, que seguirem el fil, a veure què, PAS-s-A          

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A -  Calendari laboral 2013

Que falten menys de 8 dies laborables per acabar l’any i encara no sabem com quedarà el calendari laboral del 2013 ni la jornada i horari que haurem de fer ni com l'haurem de fer.

Hem esperat un temps més que prudencial, abans de dir res, per veure si des de gerència, equip de govern o òrgans unitaris es feia arribar al PAS alguna proposta de les que s’estaven negociant sobre calendari laboral,  jornada, horaris etc… però l’únic que hem rebut han estat diversos correus de totes les parts sobre desaparició de rellotges, obligació de fer incidències, aparició de rellotges, recomanacions i ordres sobre fitxar o no fitxar, convocatòries de concentracions etc… i tot això ens sembla ja una pressa de pèl.

Els òrgans unitaris ens van dir que no tornaríem a fitxar fins que s’arribés a un acord o es tanqués una negociació i l’equip de govern ens va dir que ara fitxaria tothom inclosos tots els caps i la gerència. També l'equip de govern es va comprometre en una reunió negociadora a que des de gerència no sortiria cap més comunicat sobre haver d’introduir les incidències i que es citaria als/les administradors/es i caps d’àrea per informar-los sobre això, però veiem que la gerència va per lliure perquè no ha estat així. Després de tot això ara estem igual que fa dos mesos per no dir pitjor.

Per què ningú fa arribar les propostes i contrapropostes que s’estaven treballant i negociant? Per què ara que tornem a fitxar (això sí, només els mateixos que abans) sembla que s’han aturat les negociacions? Per què l’equip de govern citava les diferents seccions sindicals per separat (“divide y vencerás”) i després no s’avançava a les reunions negociadores? Per què a les assemblees s’informa però no es consulta?

Tristament sembla que només podem esperar una nova ordre de gerència, una aplicació unilateral del calendari laboral i un nou gol als òrgans unitaris ...

Nosaltres ja sabeu que, seguirem el fil, a veure què PASs-A

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A -  Tornem a les IT's (23/07/2012)

La setmana passada es va publicar el Real Decreto-ley 20/2012, de 13 de julio, de medidas para garantizar la estabilidad presupuestaria y de fomento de la competitividad (14/07/2012) i després Corrección de errores del Real Decreto-ley 20/2012, de 13 de julio, de medidas para garantizar la estabilidad presupuestaria y de fomento de la competitividad (19/07/2012).

Podeu consultar-los al nostre web: http://pagines.uab.cat/adt/content/normativa  (punts 14 i 15).

Si consulteu l’article 9 podreu comprovar que a partir d’ara el descompte per ITs (excepte en casos d’intervencions quirúrgiques on es percebrà el 100% del sou) serà el següent:

- Els 3 primers dies de baixa es cobrarà només el 50% del sou

- Del dia 4 al 20 de baixa es cobrarà el 75% del sou

- A partir del dia 21 de baixa es cobrarà el 100% del sou.

Aquestes modificacions no afecten les baixes anteriors al 15 de juliol (Disposició transitòria primera).

També diu que: “Cada Administración Pública podrá determinar, respecto a su personal, los supuestos en que con carácter excepcional y  debidamente justificados se pueda establecer un               complemento hasta alcanzar, como máximo, el cien por cien de las retribuciones que vinieran disfrutando en cada momento. A estos efectos, se considerarán en todo caso debidamente justificados los supuestos de hospitalización e intervención quirúrgica”.

“La presente disposición surtirá efectos en los procesos de incapacidad temporal que tengan inicio transcurridos tres meses desde la entrada en vigor de esta norma”.

O sigui a partir del 14 d’octubre d’enguany.

La gerència va informar els  caps la setmana passada en una reunió ordinària (no especialment convocada per parlar d’això) però una vegada més no informa als treballadors i treballadores. Suposem que el gerent farà un comunicat 3 dies abans de realitzar el primer descompte. Exigim saber sila UAB té previst negociar alguns supòsits, a part de les intervencions quirúrgiques, on la llei diu que es podrà             cobrar el 100% del sou.

En el mateix Reial Decret  podeu llegir a l’article 2 tot allò referent a la desaparició de la paga extra de Nadal. Segons han informat des de la Generalitat, com als funcionaris de Catalunya ja se’ns va retallar un 5% de tot el primer semestre a la nòmina de juny, al desembre se’ns farà una regularització de sou tenint en compte aquesta retallada prèvia.

Demanem als òrgans unitaris que exigeixin a la gerència que comuniqui al PAS de manera immediata i de forma clara i concreta com i quan pensen aplicar totes aquestes mesures noves. I estaria bé què, seguint el model dela UPC, se’ns fes saber a cadascun de nosaltres què cobrarem al desembre.

Malgrat les notícies, aprofitem per desitjar-vos unes bones vacances.

Nosaltres ja sabeu que, seguirem el fil, a veure què PASs-A

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A - Jornada 37,5 hores. Assemblea PAS, 11 de juliol, 13 hores (10/07/2012)

Com ja portàvem temps anunciant-vos, tot i que ens hagués agradat equivocar-nos, ja tenim aquí la jornada nova: 37,5 hores/setmanals. 

Dijous passat a la Comissiód'Economia i Organització es va debatre molta estona sobre el tema d'horaris del PAS.    

El Gerent, la Vicerectora d'Economia i d'Organització i el Vicerector de relacions institucionals i territori van dir que aquesta mesura els és imposada i per tant, volen que s'obri un període de negociació real i que la voluntat és la de facilitar al màxim l’acompliment de la nova jornada, entre d’altres també reconeixen que correm el risc que amb la prolongació de la jornada també tingui la UAB més despeses derivades (llum, calefacció, aire condicionat, etc).

Divendres va haver una primera reunió entre Comitè, Junta i Gerència que va ser negativa. Malgrat tot, el Comitè d'Empresa i la Junta de PAS funcionari han convocat una assemblea informativa la qual  cosa celebrem. 

Nosaltres animem tots els treballadors i treballadores a participar en l'assemblea que tindrà lloc dimecres, 11 de juliol, a les 13.00, doncs entenem que és un tema que afecta tothom i som tots -i totes- que hem d’expressar el nostre sentir. Si no podeu assistir, feu arribar a través dels vostres representants les vostres aportacions o les vostres inquietuds.

Creiem que és un tema de prou importància perquè tothom es pronunciï. Si no ens impliquem per buscar un possible acord que ens permeti conciliar, no tenim massa argument per queixar-nos després.

Parlant amb els treballadors i treballadores de diferents àmbits han fet un plantejament de: horari de 8 a15 i una tarda cadascun per tal de cobrir el servei. Se'ls ha denegat. Horari de 8 a15 i una/dues tarda/es pactada/es per a tots els integrants de l'equip. També se'ls ha denegat perquè no hi havia prou cobertura (serveis centrals). I així un llarg etcètera en el que s’argumenta que no es poden establir precedents, que hi ha horaris que no poden ser...

Així doncs, no entenem massa bé que vol dir "tenir voluntat negociadora" per una "mesura imposada" i el que sí volem és que es debati el millor per a tot el PAS doncs entenem que el que es  negociï ara, condicionarà els horaris i la vida personal del futur.

Bé ja sabeu que nosaltres seguirem el fil, a veure què PASs-A

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A - El gerent reenvia: la UPC avisa que pagarà tard la nòmina de juny i només el 70%. És un avís o una informació? (27/06/2012)

Doncs que avui el gerent ha enviat a les administracions de centre, àrees i oficines un correu electrònic que sincerament no hem entès.

Us l'annexem al final d'aquest escrit per tal que vosaltres mateixos pugueu treure les vostres pròpies conclusions. Què després ens acusen d'incendiaris i poc prudents!

Deixada de banda l'estupefacció que produeix el correu se'ns acudeixen les preguntes següents:

1. Està dient al personal de la UAB que a falta de tres dies NO COBRAREM el que ens toca?

a) Si és que no cobrarem, mireu amb una còpia i enganxa s’estalvia redactar el seu propi correu.

b) Si és que sí cobrarem, quin sentit té el correu? Posar la por al cos? Terror al personal? O fer-nos veure que aquí ens gestionem bé i "arribem a final de mes"? Traiem pit davant el rector?

2. Vol dir-nos el senyor Gerent que hem treballat tot el mes i que no el cobrarem sencer?

3. Tornem un altre cop a la jugada de quan falten tres dies per finalitzar el mes ens avisen que no cobrarem el que ens toca?

4. Perquè no explica el senyor gerent que si no haguéssim generat 19 milions d'euros de dèficit tindríem més marge de maniobra quanla Generalitat no compleix amb els pagaments?

Doncs bé, fem-li la volta al correu.

El senyor gerent ha vist la postdata?

El servei de personal de la UPC enviarà a TOTS els treballadors i treballadores informació "personalitzada a cada treballador" de com li afecta. Val a dir també que el pla de viabilitat dela UPC se li ha enviat a tots i cadascun dels seus treballadors i treballadores. I aquí? Què amaguem? O pitjor, potser ni tenim un pla.....

Anem a l'encapçalament.... el correu l'envia el rector a "cada persona". No som aquí prou "persones" que hem de dependre que el cap faci arribar la informació o no?

Ens comparem només quan les coses van maldades .... i quan van bé, què fem?

Seguirem el fil a veure què PASs-A

 

CORREU DE LA UPC REENVIAT
Benvolgudes i benvolguts,

Us reenvio el correu que el rector de la UPC ha enviat avui al seu personal.

Cordialment,

Santiago Guerrero Boned

Gerent

Universitat Autònoma de Barcelona

 

Asunto:         Nòmina

Fecha:           Tue, 26 Jun 2012

De:                 Rector/UPC <rector@upc.edu>

Responder a:             Rector/UPC <rector@upc.edu>

CC:                pas@ldist.upc.edu, pdi@ldist.upc.edu

 

Com ja us he anat informant aquests darrers mesos, la situació econòmica dela Universitatés força complicada.

El passat divendres dia 22,la Generalitat ens va comunicar que la transferència corresponent al mes de juny no ens serà transferida el dia 25, com és habitual, sinó el 29, i que no podrà cobrir l’import total de nòmina més paga extra. Inevitablement, això ens repercutirà de la manera següent:

o L’ingrés en els vostres comptes no serà efectiu fins primers de juliol, aproximadament entre els dies 2 i 5.

o L’import que rebreu en aquesta data suposarà només el 70% del total líquid que us correspon per nòmina del mes de juny més paga extra.

o El 30% restant us serà ingressat tan bon punt disposem de l’acord del Govern dela Generalitatque ens permeti fer efectiva la pòlissa de tresoreria que hem estat negociant darrerament amb una entitat financera. Això serà, previsiblement, a mitjan juliol.

De cara als mesos de juliol i agost, aquesta pòlissa de tresoreria, que ja tenim concedida, ens assegura el cobrament del 100% de la nòmina. Val a dir, però, que persisteix la situació de risc d’uns dies de retard en el seu cobrament, en tant la Generalitat no ens asseguri que realitzarà la transferència dins dels terminis habituals.

Lamento sincerament les actuals circumstàncies que ens obliguen a aplicar aquestes mesures excepcionals i el poc temps d’anticipació amb què us ho fem saber. Malauradament, la Universitat no es pot sostraure a les circumstàncies macroeconòmiques que incideixen en les finances de les administracions públiques, i que, agreujades per la situació de deutes que aquestes mantenen amb la universitat, acaben malmeten la nostra tresoreria.

No dubteu que tot l’equip de direcció estem treballant fermament i ho seguirem fent per tal de frenar aquesta situació.

Ben cordialment,

Antoni Giró

Rector

NOTA: En breu termini, el Servei de Personal us farà arribar informació personalitzada sobre l’aplicació d’aquests percentatges, així com de la repercussió de la disminució del 5% en cada una de les vostres nòmines.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A - JORNADA I HORARIS (31/05/2012)

S'ha publicat el decret 56/2012 on està tot el contingut sobre jornada i horaris. El teniu publicat a l'apartat normativa, punt 11.

Seguirem el fil a veure què PASs-A

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A - JORNADA I HORARIS (30/05/2012)

Disculpeu que aquesta setmana us tornem a envair però hi ha un fet especialment rellevant: el Govern de la Generalitat va anunciar ahir mateix un decret amb l'excusa d'afavorir la conciliació de la vida personal i laboral, tot garantint un nivell òptim dels serveis públics, això sí i a on es tracta el tema de la Jornada i Horaris de manera contundent.

Què vol dir això?

Doncs a ADT creiem que hores d’ara a la Gerència de la UAB estan la mar de contents!. Un problema menys.

El Gerent ens deu estar preparant una instrucció en la que determinarà quin horari farem a partir d’ara. Sense més.

I ens endossarà la mateixa proposta del decret. Sense més esforços, sense protestar i sense oposar-se a res i  evidentment, sense negociació. Visca l'autonomia universitària!

Com sempre en els darrers temps. Confiem que avisin amb temps suficient per tal que el PAS pugui, almenys, organitzar-se i encara gràcies!

Podeu consultar l'avançada del decret al nostre web : http://Pagines.uab.cat/adt    Apartat Normativa (punt 10)

Seguirem el fil a veure què PASs-A

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Què PASs -  A - HORARIS, IT's, REDUCCIÓ SALARIAL (29/05/2012)

A banda de les eleccions a Rector passen altres coses ala UAB de les que la Gerència no vol que se'n parli massa.  

Com ja us vam anunciar la nova jornada es vol començar a aplicar a partir de setembre i serà sobre el còmput anual de 1582 hores i no sobre les 1633h que deien en un principi.  

Encara no hem vist cap proposta de horaris nous: ni dela Gerència, ni de RRHH, ni de la Junta de PAS-F, ni del Comitè d'Empresa ni de cap altra secció sindical.    

Per altra banda, estigueu preparats pel descompte que ens aplicaran a la paga extra de juny. La retallada de sou que un principi havia de ser del 3% finalment serà del 5% i l’aplicaran de la manera següent:

- A la paga de juny tot el 5% corresponent al primer semestre

- A la paga de desembre tot el 5% corresponent al segon semestre

- A partir de l'any vinent prorratejat cada mes

Finalment s'aplicarà també al PDI-F, tot i que només en aquells conceptes en els quals la Generalitat tingui competències.

Al capítol VI se li descomptarà prorratejat per mesos.

Esperem que aquesta vegada la gerència informi amb temps suficient a tots els treballadors i treballadores i no 3 o 4 dies abans de cobrar la paga extra, com els va passar a les persones que estaven de baixa per malaltia amb els descomptes per les ITs.La Gerència no va tenir la valentia d'ajornar la mesura.

Us convidem a visitar el nostre web, on podreu trobar a  l'apartat normativa (punts 8 i 9 els acords sobre IT del PAS Laboral i PDI laboral).

També setmanalment, incorporem documents nous que poden ser del vostre interès  http:pagines.uab.cat/adt

Seguirem el fil a veure què PASs-A

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 ______________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A - BAIXES PER INCAPACITAT TRANSITÒRIA (BAIXES PER IT) (02/05/2012) 

Dilluns, 23 anunciàvem en el nostre comunicat que la UAB estava disposada a descomptar el 25% del sou en aquelles persones que portaven tres mesos de baixa per incapacitat laboral (baixa per malaltia comuna).     
   
Resulta que ja fa dies, la Gerència es "va adonar" -al cap d'un mes!- que efectivament el decret 5/2012 ens és d'aplicació i que aquesta mesura entrava en vigor el dia de la publicació del decret (24/03/2012).     
   
Doncs molt bé, dijous 26, la Unitat de Nòmines va comunicar a les persones funcionàries, que (gràcies a  la falta de rigor d'haver comunicat la mesura als treballadors i treballadores després d'un mes!), al cap de 4 dies, se'ls descomptaria de la nòmina aquest 25% amb caràcter retroactiu.     
   
Aquesta mesura se li ha notificat als caps, a la Junta .... i  resulta que a les persones interessades se'ls ha notificat quan falten 4 dies per cobrar la nòmina.     
   
Algú ha pensat que darrera una baixa hi ha una malaltia? I que una malaltia de més de tres mesos no és un mal menor? Com és possible que permetem aquest atac?     
   
Finalment divendres 27, la secció sindical CCOO fa arribar unes primeres informacions. Els felicitem. Ara només queda que els òrgans  unitaris (Junta de PAS funcionari i Comitè d'Empresa) es pronunciïn i tinguin en compte els treballadors i treballadores.

Seguirem el fil a veure què PASs-A

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Què PASs -  A - INFORMACIONS (20/04/2012)

  Us passem la informació que hem rebut, per part de les nostres caps, de la reunió que han mantingut  amb gerència. Volem agrair la rapidesa amb la qual ens convoquen a tots i totes els treballadors i treballadores dels seus àmbits per mantenir-nos puntualment informats. Volem compartir aquesta informació amb la resta del PAS, ja que de moment cap òrgan unitari està informant.

-      Fins el moment, s’han presentat 3 candidatures a Rector/a

-      La UAB va tancar el 2011 amb 19M de dèficit

-      Les taxes de matrícula augmentaran fins a un 60%

-      Les baixes IT de durada superior a 3 mesos començaran a cobrar només el 75% del sou

-      Retallades de sou del 3% en tots els conceptes per PAS-f i PAS-l. El PDI-funcionari no es veu afectat per aquesta mesura i la Generalitat té intenció de no aplicar-la tampoc al PDI-laboral. Pel Capítol VI volen fer un descompte del 6% en la paga de juny (sobre les percepcions de gener-juny) i després en la paga de desembre fer una regularització del descompte aplicat.

-      No aplicaran el 15% de retallada als interins  perquè no afecta a la UAB

-      Jornada i Horaris:

o   Des de RRHH no han fet encara cap comunicació perquè fins al juny no tindran la resolució oficial sobre el nou còmput anual d’hores.  S’han de fer 37,5 hores de promig a la setmana, però el còmput anual segons el Govern Central hauria de ser de 1633 hores i segons la Generalitat de 1582 hores. La diferència està en fer el còmput sobre les setmanes efectives de treball o sobre totes les setmanes de l’any.

o   Començaran a aplicar l’augment de jornada al setembre tot i que encara no tenen definides les noves tipologies d’horaris. Està encara per confirmar l’augment de mitja hora al juliol.

o   Estudien possibilitats d’ampliar la flexibilitat al màxim i inclús poder tenir dies de regularització amb el flexible sobrant. No se sap encara que passarà amb els dies de regularització d’aquest any 2012, a data d’avui són vigents però potser si apliquen la nova llei només ens correspondrien els dies EBEP i encara s’ha de veure com queda el còmput final d’hores per aquest 2012.

o   Esperem haver aclarit alguns dubtes i rumors que corren.

o   Continuarem informant de seguida que tinguem alguna novetat d’alguna fonts oficial.

Seguirem el fil a veure què PASs-A

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

QUE PAS-A AMB LES PROPOSTES DE JORNADA I HORARIS

 Aquests dies, molta gent es pregunta què passa amb la jornada laboral i amb els horaris.

És cert que la jornada passarà a ser de 37,5 hores, tot i que ningú ens ho ha comunicat oficialment. Sembla que la cosa començarà a imposar-se a partir de l’1 de setembre però potser tindrem una avançada al juliol. Durant el mes de jornada intensiva haurem de fer mitja hora més sobre l’horari que fem ara, però quin horari farem al setembre?

Hi ha col·lectius que en els seus llocs de treball s’han ajuntat per fer propostes d’horaris i volen presentar-les a RRHH a través dels seus caps. Bona iniciativa.

Però no haurien de ser els òrgans unitaris de representació del PAS qui fessin aquesta tasca? Com que no han presentat cap proposta al PAS, ni han informat de res, ni han demanat l’opinió de ningú (visca l’assemblearisme i la democràcia) el més lògic, doncs, és que cadascú vagi a la seva. El més greu és adonar-nos de perquè la gent porta les propostes directament als seus caps i/o a RRHH i no als òrgans unitaris, simplement perquè no confien en aquests.

No els hi falta raó i els hi sobren motius.

La Junta de Personal Funcionari està més preocupada i enfeinada boicotejant i vetant la nostra secció sindical que no pas ocupant-se dels problemes reals i immediats del PAS ni escoltant la veu dels treballadors i treballadores. Potser és més prioritari canviar el reglament de la Junta per mirar de mantenir-nos al marge que no pas presentar i escoltar propostes sobre les condicions de treball del personal.

A ADT l’únic que desitgem és treballar i la nostra voluntat és la de presentar una proposta tant a la Junta com a RRHH, on volem que es recullin les inquietuds de tots els treballadors i treballadores. De moment us adjuntem la que ens ha fet arribar un col·lectiu de personal laboral perquè li doneu una ullada. Esperem les vostres aportacions.

PROPOSTA

Pels horaris continuats de tarda, de 8 a 3 i les reduccions de jornada amb compactació, augmentar la jornada i la flexiblitat mitja hora.
Per l’horari majoritari de 9 a 5, i que molta gent vol mantenir per poder portar els nens a l’escola, hi hauria dues opcions com hi ha ara:

 Opció 1:

-      Entrada de 8 a 10h
-      Sortida de 16 a 18,30h
-      Dinar mínim 30’ i màxim 1,30h

 Opció 2:

-      Entrada de 8 a 10h
-      Sortida 4 dies de 15 a 16h i 1 dia pausa per dinar de 14 a 15h (mínim 30’)
-      1 tarda amb flexibilitat de 15 a 19h (mínim 1 hora de presència obligada)

Us annexem una taula amb un dels exemples que ens han fet arribar i on podeu posar els exemples que se us acudeixin i la taula anirà fent els càlculs.
Esperem les vostres aportacions.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

QUE PAS-A AMB LES ELECCIONS A RECTOR.

En aquests moments, la importància de les eleccions a Rector/a estan copsant tot el panorama d'actualitat de la UAB i properament els òrgans unitaris s'entrevistaran amb els possibles candidats per veure que ens "ofereixen" i així fer un suggeriment de vot a la resta de membres del PAS.

Mentrestant que PAS-A veritablement a la UAB? S'està coent l'aplicació de les mesures que proposa la Generalitat per als funcionaris als seu servei entre les que inclou el personal de les universitats i, per tant, AFECTA la UAB.

 Així que mentre la Gerència treballa documents on ens cauran les 37,5 hores /setmanals, no saben quina jornada anual haurem de fer, què passarà amb els permisos de nadal i setmana santa, ni quin serà l'horari i flexibilitat que s'aplicarà.... els òrgans unitaris veuen "prioritari" veure què passa amb els candidats a rector/a i que sàpiguen que el PAS "existeix" i que és "visible".

Doncs molt bé, la Gerència "avisa" a través dels seus administradors i caps que faran un "assaig" de perllongament de la jornada a partir de juliol amb la jornada intensiva, que l'aplicació de la jornada nova vindrà amb el nou curs i la Junta de PAS funcionari diu que "no reconeixerà una altra jornada més que la de 35 hores".

En fi, que està molt bé.... senyors candidats a rector i candidata a rectora... nosaltres només els fem una petició: doni'ls-hi hora ràpid per tal que un cop acabada la reunió es puguin posar a treballar aviat en les condicions de treball dels membres del PAS funcionari, que a alguns se'ls ha oblidat perquè van ser escollits.

Seguirem el fil.... a veure què PAS-A

Campus d'excel·lència internacional U A B